جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
رونمایی از کتاب «معرفی 43 چهره‌ی اردویی ایران» در فضای مجازی برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «معرفی 43 چهره‌ی اردویی ایران»، اثر منیژه قنائیان در هتل ارم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «معرفی 43 چهره‌ی اردویی ایران» در هتل ارم روز پنجشنبه (26 تیرماه) به شکل زنده (لایو) و در فضای مجازی‌ برگزار شد.
 
به دلیل محدودیت‌های برگزاری همایش، اجرای این برنامه با اجتماع تعداد ۱۰ نفر از پیشکسوتان و اساتید اردویی به شکل زنده (لایو)‌ اجرا شد و کتاب پس از پرده‌برداری از سوی سید علی گوهری و جمع حاضر، بین جامعه فرهنگی و اردویی توزیع خواهد شد.
 
این مراسم با سخنرانی و خیر مقدم سیدخلیل رفیعی‌طباطبایی، مدیرعامل هتل ارم و ناظر تولید کتاب شروع شد. در ادامه منیژه قنائیان مولف و نگارنده از تلاش و جمع‌آوری زمان‌بر کتاب سخنرانی کرد. مولف ضمن انتقاد از مسئولین متولی اردویی در کشور که هیچ گونه همکاری و حمایت از تولید کتاب نکردند، توضیح داد که تولید این کتاب را با هزینه شخصی افراد انجام شده است.

سیدعلی گوهری، پیشکسوت اردویی نیز در سخنان خود از جمع‌آوری خاطرات و تجربیات پیشکسوتان در کتاب تقدیر و اعلام کرد این کار باعث پیوند نسل قدیم و جدید در انتقال تجربیات می‌شود.

در ادامه این مراسم، سازمان دانش‌آموزی با اجرای سرودهای دانش‌آموزی فضای رونمایی را عوض کرد.

جعفر صابری، مدیرعامل انتشارات آشتی نیز در این مراسم ضمن اهدا لوح سپاس و تقدیر از این حرکت جدید، آمادگی خود را جهت حمایت و گسترش فرهنگ اردویی اعلام کرد.

اسحق به‌منش، پیشکسوت اردویی هم در سخنرانی خود به انتقال تجربه و استفاده روش‌های صحیح تربیت اسلامی در اردوها اشاره کرد و رحمت‌الله رضایی، دیگر پیشکسوت اردویی هم در سخنان خود ضمن تبیین فلسفه اردو و حمایت مسئولین از فرهنگ اردو برای تربیت نسل جوان سخن گفت.

در پایان این مراسم، رونمایی از کتاب با حضور مولف و افراد حاضر انجام شد.
 
 
کتاب «معرفی 43 چهره‌ی اردویی ایران» در قالب یک فعالیت پژوهشی میدانی، طی یک سال، برگزیده تجارب و دیدگاه‌های کاربردی برخی از پیشکسوتان و فعالان اردویی کشور را به قلم تحریر و تصویر کشیده و بی شک می‌تواند گامی موثر برای بقای نام پیشکسوتان و همچنین نهضت اردو به عنوان یکی از ابزار مهم تربیتی در نسل گذشته و عصر حاضر باشد.

در این کتاب ضمن تحلیل از پیشکسوتان آسمانی تاریخ اردوی ایران به ذکر خاطرات، انتقادات و پیشنهادات فعالان اردویی پیرامون به روزرسانی نهضت اردو و بقای آن به عنوان بستر مناسب انتقال پیام‌های فرهنگی پرداخته شده است.
 
کتاب «معرفی 43 چهره‌ی اردویی ایران»، اثر منیژه قنائیان با نظرات سید خلیل رفیعی طباطبایی در 252 صفحه، شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات بهنام قلم راهی بازار نشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها