یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
ژن‌های چربی‌سوز بدنتان را فعال کنید

غذاهای سالم بخورید، شب‌ها خوب بخوابید و اجازه دهید غذاهایی که می‌خورید سبب آرامش روحی و جسمانی شما شوند، به شما نیرو دهند و سبب سلامت و بهبودی شما باشند. این فرمول ساده اما طلایی، می‌تواند ما را به ساحل تندرستی برساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دنیای مدرن الزامات و ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از تغییر در اداره و مدیریت جوامع تا تحول در شهرسازی، سازوکارهای اقتصادی و سیاسی و تغییرات عمده و چشمگیر در سبک زندگی. به تناسب این تحولات، شیوه پوشش و تغذیه مردم نیز در سراسر دنیا دچار دگرگونی شده که برخی از این تغییرات ازجمله در زمینه تغذیه و خوراک آسیب‌هایی را متوجه سلامت فرد و جامعه کرده است. به این ترتیب، رژیم‌های غذایی متعددی در گوشه‌گوشه دنیا ابداع شد تا انسان‌‌ها را به اهدافشان اعم از چاقی، لاغری و درمان بیماری‌ها و دستیابی به سلامت مطلوب برساند.
 
گاه انسان‌ها از رژیم غذایی ویژه‌ای پیروی می‌کنند که ممکن است توسط پزشک یا متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد و گاهی فرد برای لاغر شدن یا چاق شدن از رژیم خاصی پیروی می‌کند. همچنین برخی از افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند که اصطلاحا به آن گیاهخواری اطلاق می‌شود. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینواسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن مهیا و نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه شما را دچار اضافه وزن و بیماری کند، فراهم می‌کند. همچنین رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی ازجمله چاقی، قلبی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را کاهش دهد.

 
احتمالا تاکنون نام رژیم‌های غذایی مختلفی مانند کانادایی، ژاپنی و ... به گوشتان خورده که هریک درست یا غلط، برنامه و دستورهای ویژه خود را دارند. یکی دیگر از این رژیم‌ها که مربوط به سرزمین بزرگ هندوستان است در کتاب «عالی‌ترین رژیم غذایی هندی؛ شکستن بزرگترین توهم چربی‌ها» معرفی می‌شود.
 
این کتاب نوشته شیلپاشتی کوندرا؛ بازیگر، مدل و کارآفرین هندی و لوک کاتینهو؛ متخصص تغذیه، فیزیولوژیست، ‌موسس و مدیر شرکت تغذیه گیاهان دارویی و کارشناس و مغز متفکر و طراح در شیوه زندگی و سلامت GOQii است. لوک کاتینهو، تألیف کتاب‌های «هوشمندانه خوردن»، «فعالیت بیشتر، خواب خوب» و «متخصص سلامت شخصی‌تان باشید» را نیز در کارنامه دارد.
 
کتاب حاضر در پنج فصل با عنوان‌های «غذاهای هندی»، «چه چیزی اشتباه است؟»، «آگاه باشید که چه می‌خورید»، «کاهش وزن همراه با تغذیه» و «سالم بپزید تا سالم بمانید»، ابتدا به سیر تکامل غذاهای هندی و عناصر اصلی آن اشاره و تأثیر آن‌ها را بر سلامت بدن مورد بررسی قرار می‌دهد و در ادامه غذاهای غیرطبیعی و اشتباه که برای سلامتی مضر هستند را معرفی می‌کند. عناصر سازنده وعده غذایی سالم، دلایل اضافه وزن، کاهش وزن با برنامه غذایی هندی، هماهنگی برنامه غذایی، بهترین برنامه غذایی گیاهی برای کاهش وزن، طرز تهیه غذا برای برنامه غذایی سالم و طرز تهیه غذا برای کاهش وزن از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
 

پیرو اعتقادات و باورهای خوب قدیمی باشیم
آنیل کاپور؛ بازیگر محبوب و سرشناس هندی مقدمه‌ای برای این کتاب نوشته که در بخشی از آن می‌خوانیم: «عالی‌ترین رژیم غذایی هندی به قلم شیلپا شتی کوندرا و لوک کاتینهو، نشان‌دهنده راه سالم زیستن و خوش اندام بودن با خوردن غذاهای هندی است. در دنیای امروز، جایی که همگان به دنبال غرب برای ایده‌های جدید و رژیم‌های غذایی به‌روز هستند، این کتاب به‌عنوان مایه آرامش و آسودگی از آن‌ها استقبال می‌کند و برای آن‌ها مناسب است.

این کتاب می‌کوشد تا ما را به اصل و نسب و ریشه خود پیوند دهد، چیزی که ما با آن بزرگ شدیم و به ما نشان داد چطور با استفاده از دانش و آگاهیمان که پیشتر در دسترس بوده، سالم بمانیم و از امراض دور باشیم... ما بایستی دنبال و پیرو اعتقادات و باورهای خوب قدیمی باشیم. غذاهای سالم بخورید، شب‌ها خوب بخوابید و اجازه دهید غذاهایی که می‌خورید سبب آرامش جسمانی شما شوند، به شما جان و نیرو دهند و سبب سلامت و بهبودی شما باشند. میزان و مقدار غذاهای خوب می‌تواند ما را به مقصد درست برساند.»


بدنتان را به ماشین چربی‌سوزی تبدیل کنید
«کار اصلی که بایستی انجام دهید این است که در روز 3 وعده غذا بخورید، ناهار مفصل‌ترین باشد و دو میان وعده (مغزها، میوه و غذاهای غنی از فیبر) داشته باشید. اگر صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، پس صبحانه مفصل توصیه می‌شود. این خوب است که حجم غذایی را که می‌خورید را با غذاهای چربی‌سوز افزایش دهید. همچنین آب به مقدار کافی در طول روز بنوشید. این کمک به عملکرد سیستم و بیرون کشیدن سموم می‌کند. اگر سالاد می‌خورید، کره بادام کوهی یا حمص را به‌جای تزیین  سالاد استفاده کنید. مسأله اصلی این است که باید کنترل کنید، سطح انسولین و میزان دریافت چربی‌تان است.
 
شما ژن چربی‌سوز در بدنتان دارید. تنها باید آن‌را فعال کنید. متعجب خواهید شد که چطور بدنتان توانایی رساندن مواد غذایی را در زمان نیاز به شما دارد. نه تنها نتیجه را می‌بینید، بلکه نتیجه را حس هم می‌کنید. زمانی که شروع به خوردن غذاهای چربی‌سوز می‌کنید، در یکی دو روز اول احساس لاغری و سبکی می‌کنید. شاید اول میل و عطش به هله هوله داشته باشید، این طبیعی است. این شاید به دلیل این است که بدنتان اعتیاد دارد. اما این فرایند ترک تنها برای 2 تا 3 هفته است. نکته مهم این است که در این مدت ترک، تنها غذاهای چربی‌سوز بخورید. بعد کار آسان است و دیگر هرگز غذاهای بد را نمی‌خواهید.

 
برای ایجاد بهترین تغییر مثبت برای بدنتان، تنها نیاز به کمی اراده در چند هفته دارید. در دو هفته اول هرگز روی وزنه نروید. به این خاطر که بیشتر افراد انتظار دارند که روز دوم وزن کم کرده باشند و وقتی این اتفاق نیفتد، شور و نشاطشان تضعیف می‌شود. بعد از حدود 2 الی 3 هفته، سوخت‌وساز بدن ثابت می‌شود و شما حس فردی جدید را دارید؛ متوجه می‌شوید که لباس‌هایتان گشاد شده‌اند. حالا می‌توانید روی وزنه بروید. حالا می‌‌توانید نتیجه کاهش وزنتان را نه تنها در لباس‌های اندازه شده، بلکه روی وزنه هم ببینید. شما به آرامی اما مطمئن، راه درست را شروع کرده و قدم در آن گذاشته‌اید.»

نخستین چاپ کتاب «عالی‌ترین رژیم غذایی هندی؛ شکستن بزرگترین توهم چربی‌ها» با ترجمه فاطمه اکبریان در 199 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه به بهای 13 هزار تومان از سوی انتشارات چشم ساعی راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها