پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی  آنلاین، تابستان شادی را برای کودکان و نوجوان رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس امروز پنجشنبه 19 تیرماه 1399 در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: کانون فارس با اقدام به برگزاری کارگاه‌های مجازی به صورت برخط (آنلاین) و با استفاده از مربیان با‌ تجربه، سعی دارد تا تابستان پربار و با‌نشاطی را برای کودکان و نوجوانانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان فعالیت حضوری در مرکز را ندارند ایجاد کند.
 
به گفته‌ زهرا افتخاری، نقاشی، کلاژ، داستان‌نویسی خلاق، طراحی، شعرسرایی خلاق، نوشتن‌خلاق، سفال، نجوم، پرورش نگاه پژوهشگر، اریگامی، کارگردانی نمایش، نمایشنامه‌نویسی، زبان بدن، ساخت عروسک، شعر و قصه، تذهیب، گام به گام تا اندیشه، پویانمایی، کارگاه‌ مهارت‌ها و حال خوش زندگی، زیست‌شناسی، موسیقی کودک و کارگاه انتخاب پرداخت متن از جمله فعالیت‌هایی است که در کانون فارس و در قالب 25 کارگاه آنلاین برگزار می‌شود.
 
وی از تخفیف 10 تا 50 درصدی برای افرادی که تا 25 تیر1399 اقدام به ثبت‌نام کنند خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به نشانی: kpf.ir و انتخاب گزینه آموزش‌های مجازی – دوره‌های تخصصی برخط استانی- انتخاب استان فارس روی نقشه نسبت به  انتخاب کارگاه مورد نظر اقدام  و ثبت‌نام کنند.
 
افتخاری ادامه داد: این دوره‌ها امکان ارتباط مستقیم مدرس و هنرجو فراهم شده است و شرکت‌کنندگان علاوه بر دریافت گواهی شرکت در دوره با شناسایی استعداهایشان جذب انجمن‌های کانون می‌شوند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین به برگزاری سایر فعالیت‌های کانون به صورت حضوری اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان، این امکان را دارند که با مراجعه به مراکز از دیگر فعالیت‌های کانون و امانت کتاب برخوردار شود.
 
وی همچنین اعلام کرد: مرکز آفرینش‌های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در فصل بهار با برگزاری ۶۷۲ فعالیت هنری در فضای مجازی، کودکان و نوجوانان را تنها نگذاشت.
 
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مرکز آفرینش‌های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در زمان همه‌گیری ویروس کرونا که امکان فعالیت حضوری اعضا را از کانون گرفت با برگزاری فعالیت‌های مختلف هنری در فضاهای مجازی ارتباط خود را با اعضا حفظ کرد.
 
افتخاری، فصل بهار را فصل شکوفایی فعالیت‌هازی کانون در فضای مجازی دانشت و گفت: در فصل بهار سال جاری با تشکیل ۴۲ گروه مجازی هنری ویژه کودکان و ۴۲ گروه مجازی ویژه نوجوانان، ۷۳۲۰ کودک و ۴۲۲۴ نوجوان با شرکت هفتگی در این کارگاه ها به فعالیت هنری پرداختند.
 
مدیر کل کانون فارس افزود: اعضا با شرکت دراین کارگاه‌ها با راهبری ۲۳ مربی هنری، به یادگیری نقاشی و ساخت انیمیشن پرداختند.
 
وی عنوان کرد: مرکز آفرینش‌های هنری کانون با برگزاری فعالیت‌های هنری سعی دارد در ایامی که ویروس کرونا همه را خانه‌نشین کرده، در پرورش کودکان ونوجوانان و پر کردن اوقات فراغت آنان گام بردارد.

یادآور می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با دارا بودن ۴۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت،۸ مرکز سیار روستایی و ۶ مرکز پستی در سراسر استان به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها