شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کتاب «میامی» رونمایی شد

«میامی» تالیف یونس وکیل الرعایا و محمد پوراحتشام طی مراسمی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی در کارگروه گردشگری شهرستان میامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمدمهدی احمدی در نشست کارگروه گردشگری شهرستان میامی گفت: در صورت بی‌توجهی به داشته‌های فرهنگی و هنری و نیز آثار غنی در بخش‌های مختلف و نیز ناشناخته ماندن این ظرفیت‌ها، همچنان نیازمند فروش نفت خواهیم بود.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری هز منطقه برای رشد و توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: برای کشف قابلیت‌های شناسایی نشده ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعی باید شرایطی مهیا شود تا این قابلیت‌ها اجرایی شوند.

محمدمهدی احمدی کاروانسراها را از قابلیت‌های مطلوب برای جذب گردشگران دانست و گفت: با توسعه و مدیریت منطقه‌ای باید از تخریب این اماکن تاریخی به صورت جدی اقدام شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی را نیز ضرورت خواند و یادآور شد: برای جذب گردشگران خارجی و داخلی شرایط مناسبی فراهم شود تا آنان به مبلغ معرفی مناطق گردشگری تبدیل شوند.

محمدمهدی احمدی به آثار باستانی و طبیعی شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: محققانی باید قابلیتهای پنهان گردشگری منطقه را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه برخی مردم هنوز شناخت کاملی از آثار تاریخی منطقه خود ندارند تاکید کرد: بسیاری از مردم شهرستان میامی هنوز آگاهی کاملی از آثار تاریخی و میراث گذشتگان خود نداشته و در شهر فقط رفت و آمد می کنند و به این آثار تاریخی بی‌توجه هستند.

 مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر وجود بزرگانی در این شهرستان که سبک زندگی آنها با عقلانیت و اخلاق همراه بوده است افزود: این بزرگان باید الگوی نسل جدید جامعه قرارگیرند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازمه اجتماعی بودن را الگوپذیری و پیوند با گذشتگان دانست و تصریح کرد: نسل جدید باید با هویت گذشتگان خود آشنا شوند و الگوها را از بزرگان خود انتخاب کنند.

در ادامه فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: شهرستان میامی دارای توانمندی‌های انسانی، فرهنگی و هنری مناسبی است و لازم است از این ویژگی و ظرفیت‌ها در راستای معرفی و توسعه فرهنگ و هنر استفاده شود.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند در شرایط فعلی جامعه که ناشی از شیوع ویروس کرونا است از فضای مجازی در ترویج فرهنگ و آموزش هنرهای تجسمی و قرآنی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به استعدادهای هنری فراوان در این شهرستان وجود نگارخانه از نیازمندی‌های مهم این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها