پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان سلماس در ترویج فرهنگ كتابخوانی اثرگذار خواهد بود

رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومی شهرستان سلماس گفت: ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان در میدان شهید داهیم که در جلسات قبلی انجمن مصوب شده است در ترویج فرهنگ كتابخوانی و گسترش فضای کتابخانه‌ای اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سلماس به ریاست مرتضي اصغري، فرماندار  سلماس در سالن جلسات كتابخانه شهيد بهشتي برگزار شد.

در این جلسه، هادي درستی، رئيس اداره كتابخانه‌های عمومي شهرستان سلماس گفت: از زمان شيوع كرونا در كشور و با تعطيلي كتابخانه‌هاي عمومی، اين نهاد فرهنگي از ظرفيت فضاي مجازي برای ترويج فرهنگ كتاب و كتابخوانی به‌خوبي بهره گرفته است و يكي از مهم‌ترين برنامه‌های كتابخانه‌های عمومی برگزاری دهمين جشنواره كتابخوانی رضوی بود كه اين جشنواره در راستاي گسترش فرهنگ كتابخوانی و مطالعه كتاب‌های مرتبط با سيره‌ پاك ائمه‌ معصومين(ع) به ويژه امام رضا آغاز شده و با استقبال خوبی از سوي مخاطبان در حال برگزاری است.

رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومی شهرستان سلماس افزود: ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان در میدان شهید داهیم که در جلسات قبلی انجمن مصوب شده است، در ترویج فرهنگ كتابخوانی و گسترش فضای کتابخانه‌ای اثرگذار خواهد بود.

در ادامه مرتضي اصغري، فرماندار سلماس، حمايت مسئولان از كتابخانه‌های عمومی را بسيار مهم دانست و اظهار کرد: مسئولان بايد به اين امر توجه داشته باشند كه حل مشكلات و حمايت از اين نهاد فرهنگی در نهايت به نفع جامعه خواهد بود.

پيگيری ساخت كتابخانه مركزي شهرستان توسط شهرداري و اداره کتابخانه‌های عمومی، همکاری در تامین جوايز جشنواره كتابخوانی رضوی توسط فرمانداری و شورای شهر، انجام خدمات غيرحضوری امانت تلفنی و ارسال كتب از طريق پيك به اعضاي كتابخانه در كتابخانه‌هاي شهرستان، افزايش حق عضويت كتابخانه‌هاي عمومی شهرستان در سال 99 و گسترش اجرای فعاليت‌هاي فرهنگی و به‌ويژه جشنواره كتابخوانی رضوي در فضاي مجازی از مصوبات این جلسه بود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها