پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
«دخترانه با کتاب» به مناسبت روز دختر برگزار شد

به مناسبت ولادت حضرت معصومه و روز دختر نشست کتاب آنلاین با موضوع «دخترانه با کتاب» از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در قم، چهارمین نشست «کتاب آنلاین قم» از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، با همکاری آستان حضرت معصومه‌(س) و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در دهه کرامت، به مناسبت روز دختر، با عنوان «دخترانه با کتاب» در حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.
 
در این نشست که به‌صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، فاطمه جدیان، عضو نوجوان کتابخانه امام علی‌(ع) به معرفی کتاب «من میترا نیستم» پرداخت و گفت: میترا شخصیت اصلی کتاب به‌خاطر سن کمی که دارد در مدرسه با برپایی برنامه‌های فرهنگی با موضوع انقلاب و امام خمینی، رعایت مساله حجاب و روزه‌داری و شرکت در نماز جماعت، علاقه خود را مسائل مذهبی و انقلاب نشان می‌دهد. این قصه که در فضای سال‌های دفاع مقدس روایت می‌شود، میترا در راه بازگشت به منزل توسط منافقین به شهادت می‌رسد.
 
رخساره محمدی از دیگر شرکت‌کنندگان این برنامه بود. این کتابدار جوان کتابخانه امام علی‌(ع) با معرفی «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری در این برنامه گفت: «خاطرات سفیر» خاطرات دختر دانشجوی ایرانی است که در یکی از دانشگاه فرانسه پذیرش می‌شود اما به‌خاطر حجابش از ورود او جلوگیری می‌شود. نیلوفر بعد از اینکه برای تحصیل دانشگاه دیگری را انتخاب می‌کند، با حضور در خوابگاه، با دانشجویانی با فرهنگ‌های متفاوت آشنا می‌شود و نگرش آن‌ها را به چالش می‌کشد.
 
در ادامه این نشست، فاطمه گائینی، عضو نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: کتاب «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده‌عذرا موسوی داستانش به لحاظ محتوایی برای مخاطب بسیار غنی و جذاب است. سهیل و نیلوفر شخصیت‌های اصلی داستان هستند که داستان را روایت می‌کنند.
  

کتاب «آتیش پاره» ازجمله کتاب‌هایی بود که در این نشست معرفی شد. زهرا حیدری، دختر نوجوان عضو کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در معرفی این کتاب بیان کرد: «آتیش پاره» درباره دختری 7 ساله‌ای به نام زهرا است. زهرا نامه‌هایی برای رزمندگان می‌نویسد.
 
فریماه جعفری‌فر، عضو نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای کتاب «سلام خدا جونم» را معرفی کرد و گفت: «سلام خدا جونم» شامل 40 نامه صمیمانه از زبان دختری 9 ساله به خدای مهربان است. شخصیت اول داستان درباره نکاتی همچون حیا، حجاب و نماز به پروردگار نامه می‌نویسد.
 
در پایان نوبت به نازنین فاطمه نحوی رسید. این عضو نوجوان کتابخانه یادگار امام‌(ره) با معرفی «کاش تو را می‌دیدم» نوشته مژگان شیخی، گفت: «کاش تو را می‌دیدم»  فرازهایی از زندگی حضرت معصومه‌(س) را از کودکی، نوجوانی و جوانی روایت می‌کند. زیباترین بخش کودک، روایت امام موسی کاظم‌(ع) درباره دحترشان حضرت فاطمه معصومه‌(س) است که می‌فرمایند: «پدرش به فدایش باد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها