سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
خرید 21 میلیون تومانی کتاب از نویسندگان بومی در شاهرود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: در دو سال اخیر بیش از 210 میلیون ریال کتاب از نویسندگان بومی این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سالن ولایت فرمانداری گفت: ظرفیت و توانمندی‌های گوناگون این شهرستان در بخش‌های گردشگری ،اقتصادی و فرهنگی زمینه‌های مناسبی برای برنامه‌ریزی و اشتغال فراهم کرده است بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی مطالبات جدی مردم و رسانه‌ها باشند.

وی افزود: وجود 7 مدیرکل استانی، 2 مدیرکل منطقه‌ای، 5 معاون مدیرکل و 13 دانشگاه بخشی از ظرفیت‌های بالای مدیریتی این شهرستان است.

نادر فخری ادامه داد: مدیران باید وظیفه‌شناس، با برنامه، پیگیر و در شان مردم به آنها خدمت کنند و در کنار تلاش شبانه‌روزی باید به صورت منظم در محل کار حاضر شده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه کتابخانه ۲۲ بهمن شاهرود سال ۱۳۴۶ تاسیس شده و اکنون به عنوان کتابخانه مرکزی این شهر استفاده می شود، تاکید کرد: برای گسترش فضای فیزیکی این کتابخانه، شورای شهر، شهردار و انجمن کتابخانه‌های عمومی تلاش‌ کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود یادآور شد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که وضعیت مالی مناسبی ندارند از پرداخت حق عضویت سالانه معاف باشند.

وی گفت: بیش از 3000 خانوار شاهرودی به صورت برخط در دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی تاکنون شرکت کرده‌اند.
 
در ادامه این نشست رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود از خرید بیش از 210 میلیون ریال کتاب از نویسندگان بومی این شهرستان در دو سال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت 68 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان تصریح‌ کرد: 68 کانون فرهنگی، هنری مساجد در این شهرستان فعال است که از این میان 28 کانون دارای کتابخانه بوده است که 16 کتابخانه مخزن‌دار و 12 کتابخانه مخزن‌باز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: در جهت پویش فرهنگ کتاب و کتابخوانی سال گذشته رونمایی کتاب، خرید کتاب، معرفی مولفین شهرستان، مسابقات کتابخوانی و... در شاهرود برگزار شده‌است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز در این نشست گفت: در بخش بیارجمند چهار کتابخانه عمومی با بیش از ۵۰ هزار نسخه کتاب فعال است و کتابداران کتابخانه عمومی خانخودی و دستجرد تا اوایل تیر امسال مشغول به کار خواهند شد.

سید ابراهیم موسوی افزود: در بخش مرکزی شاهرود در رودیان، طرود و مغان کتابخانه عمومی فعال است که 1400 نفر عضو فعال و ۳۲ هزار و ۸۰۰ نسخه کتاب دارند.

وی تاکید کرد: در بخش بسطام پنج کتابخانه عمومی در بسطام، کلاته خیج، میقان، قلعه نو خرقان و مجن با 2500 نفر عضو فعال و ۸۶ هزار نسخه کتاب فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از 4000 فعالیت فرهنگی به وسیله کتابداران شاهرود در فضای مجازی در زمینه‌های معرفی کتاب، قصه‌گویی و نشست کتابخوان انجام شده‌ است.

موسوی اضافه کرد: بیش از 3000 خانوار شاهرودی به صورت برخط در دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی تاکنون شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان شاهرود ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود ۳۳۰ هزار جلد کتاب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها