شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
ضعف و بیماری استثناء هستند نه هنجار غالب/ داروخانه‌ای شگفت‌انگیز درون بدن انسان

کتاب «شما شبه‌دارو هستید»، براساس تازه‌ترین یافته‌های علم ژنتیک، علم شناخت چگونگی تشکیل اعصاب و روانشناسی عصب، نسخه‌ای منطقی در عین‌حال شگفت‌انگیز برای سلامتی و زندگی شما ارائه می‌دهد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هر انسانی با افکار، احساسات، خواسته‌ها و لحظات متحول‌کننده‌ای که تجربه می‌کند، بدن و مغز خود را شکل می‌دهد. کتاب «شما شبه‌دارو هستید: به ذهنتان اهمیت دهید» نوشته دکتر جو دیسپنزا، شما را به عمیق‌تر شدن در این دانش دعوت می‌کند تا زندگی تازه‌ای برای خود بسازید. این اثر که سال‌ها رتبه اول فروش در میان کتاب‌های نیویورک ‌تایمز و آمازون را داشته، میزان کنترل ذهن بر بدن انسان را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که ذهن تا چه اندازه می‌تواند قدرتمند باشد.
 
نویسنده کتاب‌های «ماوراء طبیعی شدن»، «مغزتان را تکامل دهید»، «شکست عادت‌های کهنه» و «شما شبه‌دارو هستید»، سال‌ها پیش‌ تصادف سنگینی را تجربه کرد که در اثر آن 6 مهره از ستون فقراتش شکست و پزشکان معتقد بودند که دیگر قادر به راه رفتن نخواهد بود،‌ ولی او توانست خود را به زندگی بازگرداند. در سالی که دیسپنزا تصادف کرد، شاید کمتر کسی با قوانین تغییر باور و تغییر افکار آشنا بود، اما او همیشه به قدرت و نیروی بالقوه بشر معتقد بوده و باور داشت بیماری‌های جسم ما، در واقع نمایی از بیماری‌های روح است. این باور را در خود نهادینه کرده بود که می‌تواند با استفاده از قدرت ذهن خود، بیماری و جراحات خود را نیز برطرف کند و همین هم باعث شد که سلامتی خود را بازیابد.  


«شما شبه‌دارو هستید»، یک کتاب متافیزیکی نیست. دیسپنزا، توضیح پیرامون هر پیوند علت و معلولی را با فکر شروع می‌کند و با یک حقیقت زیست‌شناسی به پایان می‌برد. او این کتاب را با نقل داستانی در مورد تصادفش شروع می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که باید آنچه به آن باور داشته را در عمل پیاده کند. اینکه بدن ما هوش خاصی در خود نهفته دارد که یکی از ویژگی‌‌های آن، داشتن قدرت شفابخشی معجزه‌آسا است. نویسنده در این کتاب به ما نشان می‌دهد که همه می‌توانیم در زندگی‌مان معجزه را تجربه کنیم. به باور او، بازسازی در عمق جان و جسم ما نهفته است و ضعف و بیماری استثناء هستند نه هنجار غالب. مغز ما پیوسته در حال تحرک است و هر ثانیه روابط عصبی تازه‌ای را ایجاد و روابط عصبی قدیمی را از بین می‌برد. دیسپنزا در این کتاب به ما می‌آموزد که می‌توانیم به‌طور خودخواسته، نوع این فعالیت‌ها را نیز تعیین کنیم و به‌جای اینکه نقش منفعلانه یک مسافر را بازی کنیم، راننده اتومبیل باشیم.

 
هفتاد درصد افکار ما منفی و اضافی هستند
جو دیسپنزا، در بخشی از کتابش درباره معجزه آزادی، خواست و انتخاب آزاد یا به عبارتی مهندسی شخصی و زیستی، نوشته است: «ما باید از خودمان بپرسیم چه میزان از بیماری‌ها و امراض به خاطر آن روی سکه شبه‌داروها یعنی عوارضی که برایشان متصوریم، شکل می‌گیرد؟ این را هم درنظر بگیرید که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، هفتاد درصد افکار ما منفی و اضافی هستند. تعداد بیماری‌هایی که به علت اثرات منفی تصور شده به وسیله خودمان به‌وجود می‌آیند، ممکن است بسیار ما را تحت‌تأثیر قرار دهد و بیش از آن چیزی باشد که ما می‌دانیم و می‌فهمیم. این ایده معنای بسیار دارد و نشان می‌دهد که بسیاری از شرایط، مربوط به سلامت ذهنی، فیزیکی و احساسی ما، از ناکجا می‌آیند...
 
تحقیقاتی که در چند دهه گذشته صورت گرفته، به چند حقیقت بسیار مهم اشاره می‌کند. شما آنچه به آن فکر می‌کنید را تجربه خواهید کرد و وقتی این مسأله مربوط به سلامتی شما باشد، داروخانه‌ای که در درون بدنتان دارید، این امکان را فراهم می‌کند. این داروخانه به‌طور خودکار با افکار شما هماهنگ می‌شود. این درمانگاه معجزه‌آسا، به‌طور طبیعی مولکول‌های شفادهنده را فعال می‌کند که به‌طور آماده در بدن شما وجود دارند. این مولکول‌ها، ترکیبات مختلفی را که برای ایجاد آثار مختلف در شرایط گوناگون طراحی شده‌اند را در بدن شما آزاد می‌کند.»


ارتباط سلول‌ها از طریق جهان کوانتوم برقرار می‌شود
«تحقیقات نشان داده بیشتر واکنش‌های بین‌سلولی با سرعتی بیش از سرعت نور رخ می‌دهد و از آنجایی که محدودیت این واقعیت فیزیکی همان سرعت نور است، این نشان می‌دهد ارتباط سلول‌ها از طریق جهان کوانتوم برقرار می‌شود. رابطه و واکنش بین اتم‌ها و مولکول‌ها، رابطه‌ای درونی را شکل می‌دهد که جهان فیزیکی و مادی را با میدان‌های انرژی در یک راستا قرار می‌دهد، که اینها با هم و در کنار هم، همه‌چیز را تشکیل می‌دهند. در جهان کوانتوم، ویژگی‌های موازی و قابل پیش‌بینی فیزیک نیوتونی وجود ندارد. در این جهان، تمامی پدیده‌ها به‌گونه‌ای همه‌جانبه با هم همکاری می‌کنند. پس براساس مدل کوانتومی واقعیت، می‌توانیم بگوییم همه بیماری‌ها حاصل کاهش فرکانس هستند.
 
به هورمون‌های استرس فکر کنید و آنها را درنظر بگیرید. وقتی سیستم عصبی شما تحت کنترل وضعیت جنگ یا فرار است، احساس‌های مربوط به بقا باعث می‌شوند شما بیشتر ماده و کمتر انرژی باشید. شما فردی مادی‌گرا می‌شوید، چون واقعیت را با حواس خود تعریف می‌کنید. از آن انرژیِ ضروری اطراف سلول استفاده و آن را برای موقعیتی ضروری که پیش آمده انتقال می‌دهید و تمام توجه شما معطوف به جهان بیرون یا محیط بدن و زمان می‌شود. اگر شما این وضعیت را برای مدتی طولانی حفظ کنید، آثار بلندمدت آن آنقدر فرکانس بدن را کاهش می‌دهد که بدن شما بیشتر و بیشتر تبدیل به جسم و ماده شده و انرژی آن پیوسته کاهش می‌یابد. این یعنی آگاهی، انرژی و اطلاعات بسیار کمتری در اختیار اتم‌ها، مولکول‌ها و مواد شیمیایی است تا آن‌را با هم به اشتراک بگذارند. در نتیجه شما ماده‌ای هستید که تلاش‌هایتان برای ایجاد تغییر روی ماده بی‌ثمر است. شما بدنی هستید که تلاش می‌کنید بدن را تغییر دهید، ولی هیچ موفقیتی به‌دست نمی‌آورید.»
 
نخستین چاپ کتاب «شما شبه‌دارو هستید: به ذهنتان اهمیت دهید» با ترجمه محمدهادی آقاجانی در638 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 75 هزار تومان از سوی انتشارات دیموند بلورین راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها