سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
بار مالیِ انتقال یک کتابخانه عمومی در ارومیه به ساختمانی استیجاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، خواستار مساعدت برای استقرار کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرستان ارومیه تا زمان بازسازی ساختمان قبلی این ساختمان، در یکی از ابنیه‌های دولتی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه در سال‌جاری، گفت: انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در سال گذشته، پنج جلسه برگزار کرده است که در وضعیت خوبی قرار دارد اما در بخش‌های تابعه ضعف وجود دارد.

معصومی با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی پشتیبان کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: مصوبات انجمن بار حقوقی دارد و باید در تصویب و اجرایی شدن آنها دقت شود.

وی ادامه داد: به دلیل فرسوده شدن ساختمان کتابخانه عمومی علامه طباطبایی، به ناچار این کتابخانه به یک ساختمان استیجاری انتقال یافته است که بار مالی زیادی برای اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه ایجاد کرده است و البته این امر در شهر فرهنگی ارومیه پسندیده نیست و خواستار مساعدت برای استقرار این کتابخانه تا زمان بازسازی ساختمان در یکی از ابنیه‌های دولتی هستیم.

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه هم در این نشست، گفت: باید اذعان کرد که کتابخانه‌های عمومی سرمایه فرهنگی عظیمی هستند اما از تمام ظرفیت‌های آنها استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم حفظ کتابخانه‌های سطح شهرستان، افزود: در خصوص کتابخانه طباطبایی باید مذاکراتی با استانداری برای تامین ساختمان انجام شود و فرمانداری آماده همکاری در این زمینه است.

در ادامه عفت آقازاده، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ارومیه، ضمن ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسات سال 98، گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه‌های شهرستان در حال اجرا است و نیازمند مساعدت مالی برای تامین هزینه‌های آن هستیم.

آقازاده ادامه داد: در سال گذشته شورای اسلامی شهر و فرمانداری ارومیه در برگزاری اختتامیه جشنواره مساعدت کردند و امیدوراریم این همراهی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز ادامه داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ارومیه گفت: محیط کتابخانه‌های عمومی در حال آماده‌سازی برای ارائه خدمات حضوری به اعضاء است ولی در تامین مواد ضدعفونی کننده با مشکل مواجه هستیم.

مساعدت مالی شورای شهر ارومیه در برگزاری جشنواره رضوی به مبلغ 150 میلیون ریال، مساعدت فرمانداری ارومیه در برگزاری جشنواره رضوی به مبلغ 50 میلیون ریال، تأمین مواد ضدعفونی كننده كتابخانه‌های ارومیه توسط فرمانداری، تحویل الباقی كتب اهدایی مصوبه قبلی انجمن توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان شش ماهه اول سال جاری و انجام مكاتبات لازم با استانداری در خصوص انتقال كتابخانه علامه طباطبایی به ساختمان دولتی از مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها