شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
سی و دومین فهرست «لاک‌پشت پرنده» رونمایی شد

مراسم رونمایی سی و دومین فهرست «لاک‌پشت پرنده» و معرفی بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان به صورت آنلاین برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، لاک‌پشت پرنده فهرستی است از بهترین کتاب‌های هر فصل برای کودکان و نوجوانان. این کتاب‌ها را گروهی از نویسندگان، مترجمان و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.

جشن امضای زمستانی و آیین ررونمایی از سی و دومین فهرست «لاک‌پشت پرنده» که قرار بود اسفندماه 1398 برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، عصر جمعه (23 خرداد 99) به صورت آن‌لاین برگزار شد و کتاب‌های راه‌یافته به این فهرست به مخاطبان معرفی شدند.
 
به گفته مریم محمدخانی، سخن‌گو و داور لاک‌پشت پرنده، برای انتخاب کتاب‌های این فهرست، حدود 200 عنوان کتاب چاپ نخست زمستان 1397 از سوی هیات داوران شامل حمید اباذری، معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی، مطالعه و بررسی شدند و در نهایت حدود 120 عنوان کتاب توانستند با کسب 3 تا 6 لاک‌پشت پرنده به فهرست زمستانی راه یابند.
 
در این برنامه علاوه بر اطلاعاتی درباره «لاک‌پشت پرنده» و معرفی کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، قصه‌خوانی خلاق و گفت‌وگو با بعضی از نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های راه‌یافته به فهرست «لاک‌پشت پرنده» نیز انجام شد.
 
برای گرامی‌داشت یاد و خاطره سوسن طاقدیس نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان، بخش‌هایی از کتاب «خرس سپید و خرس سیاه» نوشته سوسن طاقدیس و برنده 4 لاک‌پشت پرنده، در این برنامه آن‌لاین، قرائت شد. همچنین، فیلم‌هایی از روخوانی رضی هیرمندی، علی‌اکبر کرمانی‌نژاد، مژگان کلهر، هدا حدادی، زهره پریرخ، معصومه صحبتی، شهلا انتظاریان، سمیرا آرامی و مهرنوش پارسانژاد از آثارشان که به سی و دومین فهرست «لاک‌پشت پرنده» راه یافته بود، پخش شد.
 
لیست ضمیمه، فهرست کتاب‌هایی است که در زمستان ۱۳۹۷ به فهرست لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند. کتاب‌ها بر اساس امتیاز و موضوع طبقه‌بندی شده‌اند. علاوه بر عکس روی جلد هر کتاب و اطلاعات شناسنامه‌ای، می‌توانید گروه سنی و کاربرد ویژه‌ی هر کتاب را هم ببینید و راحت‌تر انتخاب کنید.
 
بسته‌ سی و دوم: بهترین کتاب‌های زمستان ۱۳۹۷
 
کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، بعد از پخش مراسم (23 خرداد) تا دو روز با تخفیف قابل خریداری هستند.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    خواب باشی ایبنا خبر رو هشت شب دیشب اعلام کردند واقعا خبرنگار کاهلی داری خدا رو شکر کتاب کودک و نوجوانی هم در قسمت کودک و نوجوان معرفی نمیکنند ایشون. صفحه کودک و نو جوان افتضاحه افتضاح
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    دیشب بود که خود اینستاگرام هم استوری کرد خسته نباشی خبرنگار دلاور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها