پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کتابخانه‌های مساجد باید به کانون ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تبدیل شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های مساجد باید به کانون ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تبدیل شود و تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی در مساجد یکی از مهمترین راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اوقات فراغت تابستان 99 و جلسه کتابداران که با حضور مسئولین کانون‌ها و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه کتابخانه‌های مساجد باید به کانون ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تبدیل شود، اظهار کرد: تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی در مساجد یکی از مهمترین راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است که باید به طور ویژه به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: به موضوعات کتاب‌ها باید توجه شود که چه کتابی با چه عنوان و موضوعی در اختیار خواننده قرار داده می‌شود و بروز کردن کتابخانه‌های مساجد باید متناسب با ذوق و علایق مردم شهر یا روستا باشد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اهدای کتاب به مساجد روستایی، اهدای کتاب در گردش، اجرای طرح «نذر کتاب» موضوعاتی بسیار مهم و ارزشمند در راستای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

حجت الاسلام و السملمین اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی نیز بیان کرد: استان آذربایجان‌غربی دارای 1231 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی بوده که در این تعداد کانون شهری و روستایی استان 87 هزار نفر عضو هستند و 34 در طرح ملی فهما به عنوان کانون‌های برگزیده انتخاب شدند. بیش از 187 هزار کانون استان به کتابخانه مجهز بوده و سهم ارومیه در این مورد 73 باب است که 6 باب بصورت مخزن دار و بقیه بصورت روباز هستند.

وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی‌های مناسب و اقدامات فرهنگی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و به ویژه در بین جوانان تقویت کرد ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد باید به پر رونق ترین کانون ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تبدیل شود.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی بیان کرد: کانون‌های مساجد استان با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی سعی کرده است فعالیت‌های پایداری داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به مسابقات کتابخوانی، طرح کتابخوانی شنبه‌ها با کتاب و دوره‌های آموزشی داستان نویسی اشاره کرد.

وی با اشاره به این موضوع که زمینه ثبت اطلاعات دقیق کانون‌های فعال در طرح سامانه بچه‌های مسجد وجود دارد، گفت: این طرح به عنوان یک روند اجرایی عدالت محور و برنامه محور است و انتظار می‌رود با ثبت نام تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان شاهد رشد برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها