چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
فرماندار سمنان بخشی از کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

«سیدعباس دانایی» فرماندار شهرستان سمنان به‌دلیل اهدای کتاب‌های شخصی‌اش به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سیدعباس دانایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سمنان که صبح امروز چهارشنبه 21 خرداد در فرمانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه خیرین نقش بسزایی در حوزه‌های متعدد این شهرستان دارند، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند نگاه ویژه خیرین است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سمنان گفت: کتابداران باید در درجه اول کتاب‌خوان و کتاب‌شناسی ماهر باشند زیرا معرفی و هدایت اشخاصی که علاقه‌مند به حوزه کتاب‌خوانی هستند، بر عهده آنهاست. کتابدارانی که سرانه مطالعه پایینی دارند، بالطبع نمی‌توانند چندان که انتظار است، افراد را راهنمایی کنند.

فرماندار شهرستان سمنان ضمن بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، افزود: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش‌ از پیش پررنگ شود و به‌عنوان یک نیاز مهم همواره مورد توجه باشد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با اشاره به نقش خیرین در حوزه‌های متعدد گفت: باید از ظرفیت این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از گذشته استفاده شود.

دانایی با بیان اینکه در حال حاضر دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت مجازی در حال برگزار شدن است، گفت: ائمه معصومین به ‌عنوان رهبران تشیع با وجود مخالفت حاکمان عصر خود، بیشترین هدایت فکری و فرهنگی را بر عهده داشته و با ترسیم خط‌ مشی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، بیشتر از همه در رشد و بالندگی جامعه تأثیر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب آشنایی با سیره ائمه اطهار (ع) می‌شود، تصریح کرد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره باید با تمام توان تلاش کرد.
 

در ادامه حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت فرمانداری شهرستان سمنان و شهرداری سمنان گفت: کتابخانه‌ها یک محیط کاملاً فرهنگی هستند و باید به‌صورت ویژه به این مکان‌ها نگاه کرد.

وی با اشاره به این که کتابداران با شاداب‌سازی و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در کتابخانه‌ها سعی در جذب مخاطبان به‌ویژه کودکان و نوجوانان دارند، خواستار همکاری دستگاه‌های‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد.

در ادامه محمد مرادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سمنان از فعالیت 7 کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: 19 هزار و 192 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند و 263 هزار و 543 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.

محمد مرادی با اشاره به فعالیت کتابخانه عمومی شهید شاطری این شهرستان گفت: این کتابخانه یک پایگاه مهم فرهنگی برای ساکنان مسکن مهر سمنان به‌ویژه قشر کودک و نوجوانان محسوب می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سمنان با بیان اینکه زمین برای احداث کتابخانه عمومی در مسکن مهر این شهرستان تامین شده است، خواستار کمک خیرین برای ساخت کتابخانه در این منطقه شد.

در این جلسه، از سیدعباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان جهت اهدای کتاب‌های شخصی اش به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها