سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
جوادی: حسینی‌پور با تدبیر موانع را برطرف کرد

محسن جوادی، در آیین تکریم مدیر عامل موسسه خانه کتاب اقدامات حسینی‌پور در این موسسه را قابل‌توجه دانست و گفت: آقای حسینی‌پور با تعامل و تدبیر خوب و بدون حاشیه از این موانع عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین تکریم نیکنام حسینی‌پور و معارفه سرپرست موقت موسسه خانه کتاب سه‌شنبه (20 خردادماه) در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
محسن جوادی با بیان این مطلب که با برگزاری این مراسم از نیکنام حسینی‌پور خداحافظی نخواهیم کرد، گفت: از سه سال پیش این آشنایی بین ما ایجاد شد. وی در تعامل با همکاران و فعالان حوزه فرهنگ دستوری عمل نمی‌کرد که مایه خوشحالی است و امیدواریم در موقعیت جدید نیز این شیوه رفتاری از ایشان را شاهد باشیم.
 
وی با بیان این مطلب که حسینی‌پور با موفقیت مشکلات مختلف در موسسه خانه کتاب را حل و فصل کرد،  ادامه داد: وی در طول حضور خود در این موسسه اقدامات قابل‌توجهی را انجام داد که به نام ایشان ثبت شده‌است.
 
جوادی، با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و همچنین مشکل اخیر جهانی یعنی شیوع ویروس کرونا، در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شاهد بروز مسایل مختلفی از جمله در تامین بودجه بودیم که خوشبختانه آقای حسینی‌پور با تعامل و تدبیر خوب و بدون حاشیه از این موانع عبور کرد.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روحیه حسینی‌پور گفت: گاهی در تعاملات به دلیل روحیه پیگیر آقای حسینی‌پور بدون حتی نامه‌نگاری متعهد به انجام آن می‌شدیم. سادگی، صمیمیت و صفای این مدیر حوزه فرهنگ نیز قابل توجه بود و موجب شد تا در موسسه خانه کتاب تعاملات آمری و مأموری ایجاد نشود. خانه کتاب، خانه آقای حسینی‌پور است.
 
جوادی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی حسینی‌پور در شهرستان‌ها ادامه داد: تلاش‌ها و برنامه‌های ایشان در سایر استان‌ها نمونه بارز تحقق شعار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی «ایران تهران نیست» است. یکی از نمونه‌های این فعالیت‌ها ایجاد نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران در مناطق مختلف کشور است امیدواریم مجموعه دستاوردهای خانه کتاب طی چندسال گذشته در این مجموعه بعد از فرایند ادغام موسسات تداوم پیدا کند.
 
وی بیان کرد: حوزه فرهنگ نیازمند پویایی و خلاقیت است به‌عنوان مثال هرچند در چند سال اخیر با مشکل تامین بودجه مواجه بودیم و خانه کتاب به دلایل مختلف بدهی‌های فراوانی داشت اما آقای حسینی‌پور موفق شد این مشکلات را رفع و اوضاع را سامان بخشد.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرایند ادغام موسسات زیرمجموعه این معاونت بیان کرد: ادغام موسسات اجتناب‌ناپذیر بود و برای ادامه فعالیت و همچنین شرایطی که ایجاد شده بود نیازمند ساماندهی بودیم. در جریان ادغام سه موسسه با توجه به اینکه با اهالی فرهنگ مواجه بودیم کمترین مشکل ایجاد شد و موفق شدیم 90درصد این فرایند را به پیش ببریم. موسسه جدید در قالب موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد و فعالیت‌ها در این مجموعه تعریف می‌شوند.

مدیران متخصص ماندگار می‌شوند
اسماعیل امینی؛ شاعر در ادامه این آیین گفت: متخصصان و اهل فن هرجا که مسوولیتی را بپذیرند به آن اعتبار می‌بخشند و بدون اتکا به بودجه‌ها و اعتبارها فعالیت‌ها را با به پیش می‌برند و ماندگار می‌شوند. آقای حسینی‌پور جزء این افراد است. در دوره مدیریت ایشان در موسسه خانه‌کتاب اساسا نوع برخورد و مواجهه نیروهای انسانی نیز متحول شد و با صبر و حوصله پاسخگو بودند. باید قدرشناس این مدیر فرهنگی باشیم.
 
تعامل رادیو فرهنگ و خانه کتاب قابل‌توجه بود
علیرضا حبیبی؛ مدیر رادیو فرهنگ درباره همکاری با موسسه خانه کتاب در زمان مدیریت حسینی‌پور بیان کرد: بسیاری از نشست‌های تخصصی خانه‌کتاب از رادیو فرهنگ منعکس شد. امیدواریم تعامل شکل گرفته همچنان و بعد از پایان فرایند ادغام سه موسسه بین رادیو فرهنگ و معاونت امور فرهنگی ادامه پیدا کند. کتاب رکن و برون‌داد جامعه فرهنگی است.

در این آیین محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقان‌کار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا، مدیرکل هنر‌های نمایشی ، احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهر‌زاد دانش، مدیر‌کل اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد‌رضا زائری، عضو هیات مدیره موسسه خانه کتاب و جمعی از فعالان حوزه نشر و چهره‌های فرهنگی حضور داشتند.       

در پایان این برنامه لوح تقدیر از سوی سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به نیکنام حسینی‌پور، اهداء شد.  

مدیران و چهره‌های فرهنگی نیز  با اهدا لوح از این مدیر فرهنگی نقدیر کردند که به شرح زیر است.     

احمد مسجد‌جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، انجمن علمی نقد ادبی ایران، انجمن ایرانی تاریخ، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی،‌ انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن علمی مطالعات صلح ایران، اداره‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن صنفی مترجمان ایران، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، رادیو فرهنگ، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انجمن علمی ایرانشناسی،  نشر افق، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت ملی پست ایران، تعاونی ناشران و کتابفروشان قم، اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، انتشارات قدیانی،‌ پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، انتشارات مدرسه، بیمه پاسارگاد، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ، اتحادیه تعاونی ناشران آشنا، پاتوق کتاب و نیلوفر زندیان، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها