دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مراسم معارفه مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

محسن جوادی در آیین تکریم و معارفه مشاوران اجرایی سابق و جدید معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به افزایش تعامل با صنوف کتاب ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آئین تکریم ایوب دهقانکار و معارفه علی اسماعیلی مشاور اجرایی جدید معاون امور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محسن جوادی، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب؛ هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان تهران؛ پورمند، رئیس هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان تهران و جمعی از مدیران فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
جوادی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی پیشین معاونت امورفرهنگی وزارتخانه بیان کرد: آقای دهقانکار وقت زیادی را برای انجام فعالیت‌های خود صرف کرد و همواره حسن خلق، توجه به اهل فن و تعامل با صنوف حوزه نشر را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی با اشاره به ادامه فعالی دهقانکار در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، درباره مشاور اجرایی جدید معاونت امورفرهنگی گفت: از آقای اسماعیلی برای پذیرش مسئولیت جدید به‌عنوان مشاور اجرایی معاونت تشکر می‌کنم. ایشان نیز سابقه قابل توجهی در مدت حضورش به‌عنوان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دو استان کشور و همچنین در زمان حضور در دو کشور ایتالیا و اسپانیا به عنوان رایزن فرهنگی دارند.

معاون امورفرهنگی افزود: علاوه‌بر‌این؛ آريالای اسماعیلی در عرصه ستادی نیز صاحب تجربه و تخصص خوبی است، پیش‌تر در حوزه نمایشگاه‌های کتاب نیز با علاقه‌مندی فعالیت داشته و در عرصه بین‌المللی نیز با اقتضائات روز آشنایی دارد. در زمان حضور وی به‌عنوان مشاور اجرایی انتظار می‌رود برپایه آموزش و تعامل با صنف این عرصه ارتقا پیدا کند.
 
جوادی ادامه داد: بدون توجه به صنوف حوزه کتاب نمی‌توان این عرصه را مدیریت کرد؛ به‌عبارت دیگر هرچه این صنوف قدرتمندتر باشد، ما نیز قدرتمندتر خواهیم شد. تأکید می‌کنم معاونت امور فرهنگی رقیب صنف نیست بلکه ما کنار هم هستیم.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دوره سخت اقتصادی کشور افزود: آقای دهقانکار در هر شرایطی کنار معاونت بوده‌اند و حتی در زمان عسرت مالی حضور داشتند. امیدوارم فعالیت‌ها با عنایت خداوند پیش برود.

کار فرهنگی اجر اخروی دارد
محمدمهدی احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی در ادامه این مراسم درباره اهمیت فعالیت در عرصه فرهنگی بیان کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ویژگی‌هایی است که سایر معاونت‌های این وزارتخانه از آن برخوردار نیستند. به قول جامعه‌شناسان، در مقوله اقتصادی استاندارد ماهیت شغل و شاغل باید در تعارض باشد اما تنها ماهیتی که باید شغل و شاغل دارای یک ماهیت باشد، حوزه فرهنگ است. به‌عبارت‌دیگر در این عرصه با توجه به اینکه مخاطب و شاغل انسان هستند، دارای امتیاز ویژه است.
 
وی ادامه داد: کار در عرصه فرهنگی اجر اخروی و معنوی دارد؛ چراکه مخاطبان اصلی این فرهنگ انسان‌ها هستند و انسان‌ ناموس خداوند است؛ بنابراین کمک به انسان‌ها منجر به کمک خداوند خواهد شد. کارگزاران حوزه فرهنگ مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرند.
 
احمدی درباره ایوب دهقانکار گفت: هرچند با ایشان به طور مستقیم همکاری نداشتم اما در برخوردها متوجه شدم که ایشان انسان بسیار مودب، پرانگیزه و پرتلاشی هستند و تعامل خوبی با حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند.
 
اسماعیلی اهل تعامل است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علی اسماعیلی نیز بیان کرد: با آقای اسماعیلی نیز هم دوره بودم ایشان در نشست‌ها و جلسات مختلف دیدگاه‌های جدی و کارشناسانه درباره مسائل گوناگون را مطرح ومی‌کردند. ایشان در ستاد کانون‌های عالی مساجد که با همکاری دوستان تشکیل دادند و همچنین در عرصه بین‌الملل به‌عنوان رایزن فرهنگی عملکرد قابل توجهی داشتند.
 
احمدی افزود: یکی از امتیازات اسماعیلی این است که ابتدا فکر می‌کند و بعد دست به اقدام می‌زند؛ برعکس برخی مدیران که ابتدا عمل می‌کنند و بعد فکر می‌کنند و مجبور به عذرخواهی می‌شوند.
 
اسماعیلی همچنین اهل تعامل است و به شخصیت افراد احترام می‌گذارد. پیش‌بینی می‌کنم با فعالان صنف نشر نیز تعامل خوبی خواهد داشت. آینده معاونت امور فرهنگی را کاملا موفق می‌بینم.
 
احمدی ادامه داد: یکی از دلایل پذیرش این سمت از سوی اسماعیلی، شخصیت دکتر جوادی و وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ چراکه هر دوی این بزرگواران در شخصیت و تخصصشان تناسب دارد.

غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌ها؛ علی فریدون، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی؛ ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی و مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها