یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
نوشتن کتاب «مردی شبیه خود» مانند گنجاندن دریا در کوزه بود

به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نشست معرفی و بررسی کتاب «مردی شبیه خود» به صورت زنده از طریق فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) نشست معرفی و بررسی کتاب «مردی شبیه خود» با حضور مصطفی قلی‌زاده علیار، نویسنده اثر، به صورت زنده از طریق فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست که در صفحه اینستاگرام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و با اجرای وحید طلعت، شاعر و کارشناس تامین منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، کتاب «مردی شبیه خود» نوشته مصطفی قلی‌زاده علیار معرفی و بررسی شد.

نویسنده کتاب «مردی شبیه خود» درباره بخش‌های سیزده‌گانه این کتاب (از تولد تا وفات امام راحل) توضیح داد و اظهار کرد: این کتاب در اصل برای نسل جوانِ دانش‌آموز و دانشجو تدوین شده و به منزله گنجاندن دریا در کوزه است.

قلیزاده علیار بیان کرد: نوشتن درباره زندگی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) هم سخت است هم آسان؛ سخت از آن جهت که مردی بزرگ و به اندازه همه تاریخ ایران است با سرگذشتی پرتلاطم و حوادث شگفت و بسیار، آسان از آن جهت که شیرین و الگو و سرمشق آزادگی و اندیشه و دانش و عمل و ایمان و حماسه است.


نویسنده کتاب «مردی شبیه خود» افزود: امام خمینی (ره) حماسه‌ای جاودانه، زنده، پُرتپش و رهبری مردمی است و ضروری است نسل‌های جوان هر دوره با زندگی و اندیشه‌ها و مبارزات ایشان آشنا شوند و الگو بگیرند.

مصطفی قلی‌زاده‌علیار در تدوین این اثر از 51 كتاب مربوط به زندگی‌نامه، خاطرات و دوران مبارزات حضرت امام خمینی (ره) استفاده كرده است و کتاب «مردی شبلیه خود» از سوی انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سال 1393 در 209 صفحه به چاپ دوم رسیده است.

عناوین بخش‌های این كتاب عبارتند از؛ تولد و تحصیل، فراز و نشیب‌ها، به سوی قیام، جلوه‌های عاشورایی، حماسه دیگر، تبعید، به سوی آستانه‌های قدس،‌ ادامه نهضت، استقامت و پایمردی، حماسه 22 بهمن، انقلاب دوم، حماسه دفاع مقدس و باران روح.

در این برنامه سیدتیمور جامعی و غلامرضا دانش‌فروز، اشعاری به مناسب سالگرد ارتحال امام راحل قرائت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها