چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
ضرورت تدوین و چاپ خاطرات مدافعان سلامت در قالب کتاب

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه باید خاطرات دوران کرونا از ایثار مدافعان سلامت و گروه های جهادی ثبت شود اظهار داشت: تهیه کتابی با این مضمون اثرات فرهنگی بسیار مفیدی برای آیندگان خواهدداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی در هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، افزود: بر اساس تصمیم مقتضی عصر روز ۱۴ خرداد بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در فضای باز مرقد شهدای گمنام شاهرود آیین بزرگداشت رحلت امام (ره)، یادبود شهدای ۱۵ خرداد و اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مدت یک ساعت برگزار خواهد‌ شد.

وی از برگزاری نمایشگاهی از آثار امام (ره) و وقایع ۱۵ خرداد در محل مرقد شهدای گمنام خبر داد و تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی شهرستان در مدت شیوع کرونا کارکرد خوبی در جهت منافع مردم داشتند که جای تقدیر دارد.

عباس امینی تاکید کرد: در سال «جهش تولید» خانواده‌ها باید با خرید کالای ایرانی هر چند که از نظر کیفیت در رتبه پایین‌تری نسبت به کالای خارجی باشد، از تولید داخلی حمایت کرده تا شعار سال تحقق یابد.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: شایسته بود در طرح کمک مومنانه از برنج‌های ایرانی به جای برنج خارجی استفاده می‌شد تا تولید کشور رونق بیشتری می‌گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: آیین تجلیل از نیروهای خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و مدافعان سلامت هم برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری آیین یادبودی روز ۲۲ خردادماه برای اموات کرونایی در مسجد مدرسه قلعه خبر داد و گفت: آیین یادبودی هم با محوریت شهید سردار شعبانی با رعایت موازین و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

در ادامه رضا مهدیان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: در هشتاد و یکمین جلسه شورا تحقق شعار سال «جهش تولید» با رویکرد فرهنگ عمومی و طرح ضرورت موضوعات کسب و کار، خانواده و سبک زندگی، برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد با رویکرد فرهنگی، اقدامات فرهنگی انجام شده در دوران کرونا و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی شهرستان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یکی از دستور جلسات مستمر این شورا موضوع جهش تولید از نگاه فرهنگی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این نشست گفت: در مرکز استان به دلیل زرد بودن وضعیت شیوع کرونا امروز با حضور مسئولان ستاد مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد تا چگونگی برگزاری آیین ارتحال امام راحل (ره) و شهدای ۱۵ خرداد تعیین شود.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری تاکید کرد: در شهرهای دیگر استان که وضعیت سفید اعلام شده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت محدود آیین‌های یاد شده برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تاکید بر این داشتند که نباید وقایع ۱۵ خرداد فراموش شود و انقلاب ما از این تاریخ شروع شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مانند سال‌های گذشته اعزام زائران به مرقد آن حضرت نخواهیم داشت.

غلامرضا قندهاری با بیان اینکه در عصر ۱۴ خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی از صدا و سیما سخنرانی خواهند داشت، تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغات محیطی با هماهنگی شهرداری آغاز شده است و همچنین در شبکه‌های اجتماعی هم مسابقاتی مانند وصیت نامه «سردار دل‌ها» برگزار می‌شود که تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده است.

به گفته وی برگزاری مسابقه «خورشید جماران» برای دانش‌آموزان و مسابقه ای از وصیت نامه امام راحل (ره) برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است.

غلامرضا قندهاری از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در آذین بندی ادارات مشارکت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: شهرستان شاهرود در شرایط سفید از لحاظ شیوع کرونا قرار گرفته اما این وضیعت شکننده است و احتمال بازگشت به وضعیت زرد و قرمز وجود دارد.

احسان بینش حفظ حساسیت‌های نکات بهداشتی را ضروری خواند و تصریح کرد: باید با حفظ حساسیت‌های بهداشتی زحمات مدافعان سلامت هدر نرود تا شاهد بستری شدن موارد جدید نباشیم.

وی با بیان اینکه باید از اجتماعات بزرگ تا حد ممکن پرهیز شود یادآور شد: در بازگشایی مساجد باید شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله برگزاری آیین‌ها بطور کوتاه و در فضاهای باز، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی رعایت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: در سه ماه گذشته مردم ایران امتحان‌های بزرگی را پشت سر گذاشتند که از آن جمله می‌توان به انتخابات مجلس اشاره کرد.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان با بیان اینکه از زمان آغاز شیوع کرونا همبستگی سیاسی و اجتماعی در کشور به وجود آمد افزود: همه مردم با هم متحد شده و سلایق سیاسی را کنار گذاشته و همه در یک جبهه برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند.

وی به ایثارگری مدافعان سلامت در خط مقدم این جنگ اشاره کرد و تصریح کرد: مردم که بر اثر تحریم‌های ظالمانه در تنگنای اقتصادی قرار داشتند با اشاره رهبر معظم انقلاب به میدان آمده و در طرح کمک مومنانه شرکت کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود با بیان اینکه این دوره کرونایی دارای برکاتی بود اضافه کرد: هزاران بسته معیشتی و کمک‌های نقدی به آسیب دیدگان اهداء شد که این امر نشان دهنده ایجاد همدلی و وحدت ملی در بین مردم بود.

 وی ادامه داد: در این دوره گروه‌های جهادی از جمله هسته‌های مقاومت، طلاب، بسیجیان، جوانان و دانشجویان شناسایی شدند که فعالیت‌های ارزنده‌ای در تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی و همچنین گندزدایی محله‌ها و معابر داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها