دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مدیرعامل بنیاد ادبیات تودیع شد/ جوادی: قزلی در سمت خود مسئولیت‌پذیر و صریح بود

محسن جوادی، در مراسم تودیع مهدی قزلی، او را مدیری مسئولیت‌‌پذیر معرفی کرد و ایده‌های خلاقانه وی در بنیاد شعر و ادبیات داستانی را خلاقانه خواند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) آیین تودیع و معارفه مدیر‌عامل و سرپرست بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان عصر دوشنبه(12 خرداد‌ماه) در ساختمان این بنیاد برگزار شد.

جوادی، با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با مهدی قزلی بیان کرد: مدت آشنایی نزدیک و همکاری من با آقای قزلی به سه سال گذشته از زمان حضورم در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط می‌شود. ایشان جوان هستند و در مجموعه معاونت و در جریان ساماندهی موسسات از تجربیات ایشان استفاده خواهیم کرد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره در ویژگی‌های مهدی قزلی  گفت: درگیر شدن آقای قزلی با کار حتی تا  دیروقت، مایه خوشحالی من بود، اینکه به کار رویکرد اداری نداشتند نیز برای من در‌س‌آموز بود. گفتار صریح، هرچند در جامعه و سیستم اداری ناخوشایند به نظر می‌رسد. این ویژگی آقای قزلی در ابتدای برای من هم دشوار بود اما با بررسی مشخص می‌شد صحبت درستی را مطرح کرده‌اند.

جوادی، دیگر ویژگی مهدی قزلی را مسئولیت‌‌پذیری و تداوم در فعالیت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اجرای و توجه به طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در اداره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از دیگر خصوصیات مدیرت خیلی ارزشمند است؛ به‌عنوان مثال ایده «سرباز فرهنگ» شاید عنوان بزرگی نباشد اما از پشتوانه قابل‌توجهی برخوردار است که کمتر دیده می‌شود.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه فرهنگ اگر نیتی خیر باشد صدقه جاریه مخفیه بسیار است. امیدوارم اقدامات مهدی قزلی، از این دست صدقات باشد که ارزشمند‌تر است.

جوادی درباره دلایل ادغام موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضروریات اداری، شرایط اقتصادی تغییر نقش‌‌ها و وظایف، تعریف آن‌ها در‌هم همچنین باز‌تعریف موسسات زیر مجموعه معاونت امور فرهنگی موجب شد تا جریان ادغام و ایجاد موسسات فراگیر شکل بگیرد. این فرآیند آسان نبود و امیدوارم در نهایت شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.

ادغام موسسات فعالیت‌های حوزه ادبیات را کم‌رنگ نمی‌کند
وی افزود: درباره آینده و نتیجه جریان ادغام نمی‌توانم تضمینی داشته ‌باشم، نتیجه دست خداست اما بی‌تردید سویه اقدامات، کم‌رنگ شدن فعالیت‌های حوزه ادبیات نیست.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مراحل نهایی ساماندهی و ادغام موسسات قرار داریم اما رسیدگی به مسائل حقوقی در این جریان آسان نیست‌؛ بنابراین از آقای جلالی برای دوران انتقال به‌عنوان سرپرست بنیاد شعر و ادبیات داستانی استفاده خواهیم کرد.   

در این مراسم مهدی قزلی با حکم محسن جوادی‌ به‌عنوان مشاور معاونت امور فرهنگی در حوزه زبان و ادبیات فارسی منصوب شد.

در پایان این آیین همچنین از وی با اهدا لوح قدردانی شد. همچنین در بخش دیگری بهروز جلالی به عنوان سرپرست بنیاد شعر و ادبیات داستانی منصوب شد.

در این آیین ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، همایون امیر‌زاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکنام حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب،‌ محسن مومنی‌ شریف‌، رئیس حوزه هنری، جواد محقق،پژوهشگر، اسماعیل امینی عضوهیات مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شهریار عباسی دبیرعلمی دهمین دوره جایزه جلال آل احمد و احمد دهقان، نویسنده حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها