دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
از «دماغ مترسک» تا «شکار بزرگ شنبه»

«به من بگو خال خالی»، «دماغ مترسک»، «یک مهمانی یک چیزی» و «شکار بزرگ» از سوی انتشارات سروش برای کودکان منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «به من بگو خال خالی» سروده شهلا شهبازی، «دماغ مترسک» نوشته مجید راستی، «یک مهمانی یک چیزی» نوشته یگانه مرادی لاکه و «شکار بزرگ» نوشته شهرام کرمی عنوان کتاب‌هایی است که از سوی انتشارات سروش برای کودکان منتشر شده است.
 
مجید راستی در «دماغ مترسک» به موضوع دروغ می‌پردازد و داستان مترسکی  را بیان می‌کند که در مزرعه با دروغ خود باعث دراز شدن دماغش می‌شود و هرکس به نحوی در پی استفاده از این دماغ دراز است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مترسک با خودش گفت: «من اگر دروغ هم بگویم دماغم دراز نمی‌شود. چون یک مترسکم.» آن‌وقت دروغ گفت. دروغش چه بود؟ گفت: «من مهربان‌ترین مترسک دنیا هستم!» یک مرتبه دماغ مترسک دراز شد! مترسک تعجب کرد و گفت: «چی شد؟» خیلی زود فهمید دماغش دراز شده است. پسرجان از خانه بیرون دوید دماغ مترسک را دید. از دماغ مترسک آویزان شد و تاب خورد...»
 
«دماغ مترسک» با تصویرگری محبوبه یزدانی با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.
 
«یک مهمانی، یک چیزی» داستانی کودکانه از زبان حیوانات است که به قلم یگانه مرادی لاکه نوشته شده و مریم اخباری آن را تصویرگری کرده است. در این داستان کوتاه مفاهیمی مانند همدلی، جمع شدن و بخشندگی از زبان حیوانات جنگل به کودکان آموزش داده می‌شود.
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «خرگوش تپلی توی مزرعه، یک هویچ گنده پیدا کرد. با خودش گفت: نچه‌جوری بخورمش؟ گازش بزنم یا آبش رو بگیرم؟ نه حیفه. بهتره با اون مربایی، چیزی بپزم. خرگوش رفت توی لانه و مربای خوش‌مزه‌ای درست کرد. بوی مربا همه‌جا پیچید...»
 
کتاب «یک مهمانی، یک چیزی» با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.
 
«به من بگو خالخالی» مجموعه‌ای از شعر کودکانه سروده شهلا شهبازی است که با تصویرگری محبوبه کلایی از سوی انتشارات سروش منتشر شده. کوتاهی شعرها انتقال مفاهیم موجود را برای کودکان آسان کرده است. «باغ توت، قاب عکس، به من بگو خال‌خالی، درختای مهربون، باغ توت، زور باد، چراغ آسمون، بخاری مهربو، قورباغه‌ها چی می‌گن و یه توپ گرد و رنگی» عناوین شعرهای کودکانه‌ این مجموعه هستند.
 
در شعر «یه قاب عکس» می‌خوانیم:
«یه دریای آبی داریم
تو قاب عکس خونه‌مون
دلم می‌خواد که آب اون
هی بخوره تکون تکون
فکر می‌کنم دریای ما
کوسه داره، نهنگ داره
توی دلش یه عالمه
ماهیای قشنگ داره»
 
مجموعه «یه قاب عکس» با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.
 
«شکار بزرگ شنبه» نمایشنامه‌ای برای کودکان به نویسندگی شهرام کرمی است. «پدر، گنجشک، روبی، ستاره، ماهی نقره‌ای، عروسک و شیرک» شخصیت‌های این کتاب هستند که در کنار شنبه شخصیت اصلی داستان برای رسیدن به بزرگترین شکار دنیا تلاش می‌کنند.
 
این نمایشنامه در شش پرده روایت می‌شود و مهتاب بخشیان تصویرگری آن را برعهده داشته است.
 
کتاب «شکار بزرگ شنبه» با قیمت 19 هزار تومان منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها