چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
رئیس جمهوری باغ موزه دفاع مقدس آبادان را افتتاح می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: افتتاح باغ موزه آبادان از ویژه برنامه‌های ویژه سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) و اجرای برنامه‌های متعدد در باغ موزه دفاع مقدس دزفول در چهارم خرداد (روز مقاومت مردم دزفول) از جمله برنامه‌های این دو مناسبت بزرگ و به یاد ماندنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، سردار عباس یوسفی 30 اردیبهشت‌ماه در جمع اصحاب رسانه استان خوزستان، در سالن اجتماعات این اداره‌کل با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دو رویداد بزرگ تصریح کرد: با لِحاظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 2800 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ادبی، هنری و نظامی را در سطح استان برای گرامیداشت سوم خرداد و بیش از 900 برنامه در حوزه‌های مختلف را برای مناسبت ارزشمند چهارم خرداد برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اضافه کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای تحقق و اثبات شعار «ما قوی هستیم» در تمام ویژه برنامه‌های امسال پرداختن به جهاد و ایثار مومنانه مدافعان عرصه سلامت به عنوان ردپایی ماندگار از فرهنگ دوران دفاع مقدس مورد توجه است.

وی ادامه داد: کلنگ‌ یادمان شهدای دارخوین شهرستان شادگان و مرکز فرهنگی به درخواست مردم منطقه در دوم خرداد به زمین زده می‌شود و همچنین در سوم خردادماه افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان در منطقه بریم آبادان، رونمایی از کتاب ترجمه شده «راز‌های کهنه» به زبان انگلیسی و تمبر «دفاع همچنان باقی است» بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سردار یوسفی با بیان اینکه تمبر «دفاع همچنان باقی است» تلفیقی از دفاع مقدس و جهاد مدافعان سلامت است، تصریح کرد: کتاب «راز‌های کهنه» در رابطه با خانم شولی از بانوان خرمشهری رزمنده دفاع مقدس است که توسط خانم درودی نوشته شده و مهدی اسکندری به زبان انگلیسی ترجمه کرده است.
 
 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان درخصوص دیگر برنامه‌های این  رویداد توضیح داد:  اعطای جهیزیه به ۳۰ زوج جوان از سوی سپاه، اجرای تئاتر دفاع مقدس در سیما، رژه خودرویی نیرو‌های مسلح، راه‌اندازی کارناوال شادی، بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک، رونمایی از اپلیکیشن بازدید فضای مجازی از اماکن دفاع مقدس (موزه جنگ، مسجد جامع و یادمان‌ها)، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، اجرای برنامه رادیویی صدای پای نور از خوزستان، اختتامیه جشنواره آنلاین تئاتر در فضای مجازی و غبار روبی مزار شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلزار شهدای خرمشهر روز سوم خردادماه انجام می‌شود. 
 
وی اضافه کرد: مرمت و افتتاح هتل رویال، تجهیز بیمارستان سوم خرداد و کلنگ‌زنی پروژه هزار متری طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در مینوشهر از برنامه‌های عمرانی سوم خرداد در خرمشهر است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه برگزاری مراسم روز مقاومت دزفول در چهارم خرداد ماه در باغ‌موزه دفاع مقدس این شهرستان به صورت زنده از سیمای استان پخش می‌شود، افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب «فروردین ۶۱» زندگینامه شهید بیدخ، برگزاری پنجمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مقاومت و همچنین برگزاری همایش خوشنویسان با موضوع چهارم خرداد از جمله برنامه‌های روز چهارم خرداد است.
 

 
این مقام مسؤل در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فرآیند ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس اهواز تصریح کرد: باغ‌موزه در مساحت ده هکتار طرح‌ریزی شده و در حال حاضر ۳۲ درصد پیشرفت دارد، همچنین پنج مرکز فرهنگی در آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، دزفول و اهواز به تهیه تاریخ شفاهی از چهره‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها می‌پردازند.
 
سردار یوسفی بدر ادامه درباره‌‌ آغاز ثبت تاریخ شفاهی روحانیت در استان گفت: فعالیت‌هایی از قبیل حمایت از تدوین و ثبت تاریخ شفاهی روحانیت استان در دفاع مقدس، حمایت از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در دوران دفاع، پیگیری، تبیین و تدوین نقش عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح استان در دفاع مقدس، از سوی شعبه روحانیت بنیاد در حال تکمیل شدن است.
 
وی با بیان اینکه مصاحبه تاریخ شفاهی با نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته است، ایادآور شد:  تجلیل از ۱۷ نفر از پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس، تهیه ۵۰۰ برگ سند از روحانیون شهید دفاع مقدس، تهیه سه هزارو ۴۵۰ برگ سند از شهدای روحانی مدافع حرم و تهیه هزارو ۴۳۵ برگ سند از روحانیون ایثارگر مدافع حرم شعبه از جمله فعالیت‌های شاخص شعبه مشارکت و امور روحانیت بنیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها