دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
تعلل شهرداری باعث شد خانه کتاب با کتاب‌فروشی‌های تهرانی تسویه حساب کند

معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب از پرداخت بدهی 300 میلیونی کتاب‌فروشان تهرانی به‌دلیل تعلل شهرداری تهران خبر داد و از این نهاد خواست تا بدهی خود را به خانه کتاب تسویه کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، بدهی کتاب‌فروشان تهرانی که در طرح پاییزه‌ کتاب 98 حضور داشتند، بعد از گذشت 6 ماه پرداخت شد؛ اما نه از سوی شهرداری تهران؛ بلکه از سوی خانه کتاب. این اتفاق در‌حالی رخ داد که شهرداری تهران با شعار مسئولیت اجتماعی، پرداخت یارانه مربوط به کتاب‌فروشی‌های پایتخت را تقبل کرده بود.

ماجرا از این قرار است که از زمان اتمام پاییزه کتاب 98 پیگیری‌های متعددی از سوی مدیران خانه کتاب و معاونت امور فرهنگی صورت گرفت اما بدهی 300 میلیون‌تومانی شهرداری به کتاب‌فروشان پایتخت، همچنان معوق ماند و موسسه خانه کتاب با توجه به درخواست و مطالبه به‌حق کتاب‌فروشان تهرانی و بدعهدی شهرداری تهران، نسبت به پرداخت این بدهی اقدام‌کرد.

از طرف دیگر تعطیلی طولانی مدت کتاب‌فروشی‌ها و فشار اقتصادی که به‌دنبال شیوع ویروس کرونا متحمل آن شده بودند، تسریع در پرداخت این مبلغ را ضرورت می‌بخشید اما نکته قابل توجه این است که مگر پرداخت 300 میلیون تومانی، در چرخه مالی عظیم شهرداری تهران چه جایگاهی دارد؟!
 
آزاده نظر‌بلند، معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایبنا، درباره تسویه حساب با کتاب‌فروشی‌های طرح پاییزه کتاب 98 بیان کرد: خانه کتاب با کتاب‌فروشی‌های عضو پاییزه شهر تهران تسویه حساب کرد؛ چراکه نمی‌خواستیم بیش ازاین منتظر شهرداری تهران بمانیم.
 
وی افزود: هرچند این بدهی از سوی خانه کتاب پرداخت شده اما شهرداری تهران همچنان به موسسه بدهکار است؛ بنابراین پیگیر دریافت بدهی خود خواهیم بود.
 
نظ‌ر‌بلند، درباره ادعای شهرداری مبنی بر اینکه خانه کتاب در ارائه اسناد مالی پاییزه کتاب تاخیر داشته‌است، گفت: بعد از پایان پاییزه کتاب و پیگیری پرداخت بدهی کتاب‌‌فروشان تهران، مسئولان امور مالی خانه کتاب چندین‌بار برای پیگیری موضوع به شهرداری مراجعه کردند اما نتیجه بخش نبود.

وی با رد ادعای تاخیر در ارائه اسناد مالی، توضیح داد: دلیل اصلی تاخیر در پرداخت، طولانی شدن گردش این اسناد بین بخش‌های مختلف شهرداری تهران و همچنین محدودیت‌های مالی شهرداری است.
 
معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جریان پیگیری‌ها از سوی شهرداری شنیده می‌شد، این بود که با توجه به میزان مبلغ طرح، اسناد باید به بخش دیگری ارسال شود. این سلسه مراتب باید از سوی خود شهرداری تهران و اداره کل امور فرهنگی پیگیری می‌شد که هنوز به سرانجام نرسیده است.

نظربلند تاکید کرد: در پاسخ به مطالبه به‌جای کتاب‌فروشان تهرانی، خانه کتاب این بدهی را پرداخت کرد اما شهرداری تهران باید مبلغ 300 میلیون تومان را به موسسه پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها