دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
فروش 400 میلیون تومانی کتابفروشی‌های کردستان در «بهارانه کتاب 99»

تا هشتمین روز اجرای طرح بهارانه کتاب 99 در کردستان، حدود 4 میلیارد ریال کتاب در کتابفروشی‌های مجری طرح در این استان به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، بهارانه کتاب 99 با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» از 20 اردیبهشت در کتابفروشی‌هایی که در سامانه «طرح بهارانه کتاب» ثبت‌نام کرده بودند، آغاز شد.

38 کتابفروشی استان کردستان در این طرح ثبت نام کردند و از زمان آغاز این طرح تا هشتمین روز آن، سه میلیارد و 909 میلیون و 92 هزار ریال کتاب در سطح کتابفروشی‌های مجری طرح در این استان به فروش رفت.

استان کردستان که هفتمین استان کشور از نظر میزان فروش کتاب در سطح کشور استT در حالی با دیگر استان‌های کشور رقابت می‌کند که تنها 38 کتاب فروشی آن در این طرح مشارکت دارند که 5 درصد از کتابفروشی‌های کل کشور مشمول طرح را شامل می‌شود.

یکی از مسائل و مشکلاتی که خریداران کتاب در استقبال از این طرح عنوان می‌کردند، پایان یافتن سهمیه کتابفروشی‌ها مجری طرح‌های فصلی کتاب است و سرانه پایین اختصاص یافته به طرح‌های فصلی به گونه‌ای است که میزان یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی در روزهای اول اجرای طرح تمام می‌شود.

28 کتابفروشی در مرکز استان و 10 کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان در طرح بهارانه کتاب 99 مشارکت دارند و تنها شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول تخفیف این طرح هستند و کتاب‌های آموزشی مشمول این تخفیف نمی‌شود.

کتابفروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، انتشارات کردستان، پیشه‌وا، توحید، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زانکو، زاهدی، شار، شمیم، شهرکتاب، شهرکتاب بیجار، فرهنگسرای هنر و اندیشه، مهرگان، نحوی، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب ژیرا، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابسرای الوان، کتابسرای اندیشه، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه و کتیبی مانگ، کتابفروشی‌های مجری طرح بهارانه کتاب 99 در استان کردستان هستند.

در راستای اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد، به این معنی که علاقه‌مندان با حداکثر خرید ۱۵۰ هزار تومان تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه خواهند شد.

طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌همت موسسه خانه کتاب و به‌ منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور اجرا می‌شوند که در آن وجه تخفیف مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها