شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
دهقانکار: پذیرش مسئولیت از سر شجاعت نبود/ آشنا: سرباز جمهوری اسلامی هستم

ایوب دهقانکار در آئین معارفه خود به‌عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران پذیرش مسئولیت سرپرستی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی را از سر شجاعت ندانست و گفت: کار کردن با کریمان دشوار نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آئین تودیع قادر آشنا، مدیرعامل پیشین و معارفه ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شنبه (13 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

دهقانکار در این آیین درباره انتخابش به‌عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که لایق حسن نگاه و اعتماد همکاران باشم. از دکتر آشنا بابت همه تلاش‌هایی که طی حضورش در این موسسه داشت تشکر می‌کنم و امیدوارم در ادامه راه براساس ریل‌گذاری او حرکت کنم. خدا را شاهد می‌گیرم پذیرش این مسئولت از سر شجاعت نبود بلکه معتقدم با کریمان کار کردن دشوار نیست.

وی افزود: بیشتر از حرف کار باید انجام داد. درباره اهمیت موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی همین بس که از 14 مسأله اولویت‌دار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در صحن مجلس شورای اسلامی طرح شد یازده مساله اختصاصی بیشتر ذیل این موسسات تعریف شده است. بنابراین امیداوریم این موسسه با همکاری نیروهای انسانی، اصحاب صنف و رسانه‌ها، در حوزه فرهنگ، فعال و ‌پیشرو باشد.
 
سرباز جمهوری اسلامی هستم
قادر آشنا در ادامه این آیین با تشکر از اهالی صنف و همکاران سابق خود در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: انتخاب دکتر ایوب دهقانکار به عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به جا و درست بود.
 
وی ادامه داد: سرباز جمهوری اسلامی هستم به جبهه رفتم و افتخار می‌کنم هرچه کردم انجام وظیفه بود اگر روزی تکلیف شود حتی نگهبان و دربان کشوری نیز برایم افتخار است. از همه عزیزان و همکاران سپاسگزاری می‌کنم و حلالیت می‌طلبم و تاکید می‌کنم هر تصمیم و اتفاقی که در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی سیاستگذاری شد با همراهی وزیر محترم و معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.


آشنا؛ مدیری سخت‌کوش و صبور 
هومان حسن‌پور در ادامه این آیین با لحنی طنز‌آمیز گفت: این نشست وداع به نظر نمی‌رسد بلکه چرخش مدیران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به خصوصیات مدیریتی قادر آشنا گفت: دکتر آشنا در دوره مدیریت خود شیوع ویروس کرونا را تجربه کرد و فعالیت وی در این دوران با وجود همه محدودیت‌ها قابل تقدیر است. او سخت‌کوش بر سر مواضع خود راسخ بود.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه طی چند دهه گذشته مشکلات بسیاری از جمله جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم بیان کرد: نباید در زمان شیوع ویروس کرونا فراموش کنیم استراتژی‌‌های کوتاه‌مدت به بلندمدت تبدیل نشود. در حال حاضر سرمایه و نیروی انسانی قابل توجهی در سه موسسه وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.
 
حسن‌پور درباره ویژگی‌های ایوب‌ دهقانکار؛ سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ادامه داد: سخت‌کوشی، صبوری، خویشتنداری از ویژگی‌های بارز دکتر ایوب دهقانکار است. بنابراین احساس می‌کنیم که در جریان ادغام موسسات موفق خواهد بود.
 
دهقانکار نیرویی انقلابی و ارزشی است
حسین صفری از همکاران موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در این آیین با اشاره به حضور 15 ماهه دکتر قادر آشنا در این موسسه وی را مدیر دلسوز، صادق و پرتلاش برای تأمین و حفظ معیشت نیروهای انسانی توصیف کرد. وی همچنین پذیرش مسئولیت سرپرستی موسسه از سوی ایوب دهقانکار را از سر شجاعت دانست و انتخاب یک مدیر جوان را نشانه خیر و جوانگرایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.
 
سردار علی ناظری، مدیرعامل مجموع ناشران دفاع مقدس نیز در این آیین ترویج فرهنگ کتابخوانی حوزه دفاع مقدس و مقاومت در داخل و همچنین در کشورهای حوزه مقاومت اسلامی را از نتایج درخشان مدیریت قادر آشنا در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ارزیابی کرد و انتخاب ایوب دهقانکار به عنوان سرپرست این موسسه را، انتخاب نیروی انقلابی، ارزشی و موثر برای نشر دفاع‌مقدس دانست.
 
 آئین تودیع قادر آشنا، مدیرعامل پیشین و معارفه ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از مدیران فرهنگی و اصناف صنعت نشر در تالار مرحوم عاشوری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دهقانی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    مراسم تودیع و معارفه مدیرعاملان سابق و جدید موسسه نمایشگاه‌ها مطرح شد؟؟؟ معنی این جمله رو خودتون متوجه می‌شوید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها