چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
قابلیت‌های فراوان استان سمنان در عرصه نویسندگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: استان سمنان در ابعاد نویسندگی و اصحاب قلم دارای نقش بارز و قابلیت‌های فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره رضوی که ظهر سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه اولین نشست کاری وی در سمنان در کسوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مقارن با برنامه‌ای مرتبط با امام رضا (ع) شده است، به سابقه سمنان در برگزاری جشنواره ملی داستان‌های رضوی پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی در سمنان سبب شد تا این قابلیت‌ها و جایگاه سمنان بیشتر مطرح شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی قابلیت‌های این استان در سایر رشته‌های فرهنگی و هنری و اعلام آن به بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای برگزاری جشنواره در سمنان بیان کرد و گفت: با توجه فهرست رشته‌های مختلف جشنواره‌های رضوی که در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، باید رشته‌ای برای برگزاری انتخاب و معرفی شود که در سایر استان‌ها برگزار نمی‌شود. رشته‌ای باید انتخاب شود که منجر به تولید آثار فاخر شده ملی باشد، مورد توجه جوانان قرار گیرد و با سلیقه آنان مطابقت داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، توجه به تولید و ارائه اقدامات دینی و معنوی را بسیار مهم خواند و گفت: فعالان فرهنگی و هنری باید با توجه به اهداف جشنواره فرهنگی هنری رضوی در این عرصه بیشتر تلاش و فعالیت کنند. هدف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری رضوی، کشف و پرورش استعدادها و توسعه فرهنگ و هنر دینی و معنوی در جامعه است و سمنان با جشنواره داستان نویسی رضوی صاحب رتبه و جایگاه در کشور شد.

فلاح تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به دنبال ایجاد نوآوری و خلاقیت در فعالیت جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی است و باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.
 

در ادامه سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به سابقه استان سمنان در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی اشاره کرد و گفت: سمنان تاکنون میزبان برگزاری دو جشنواره داستان‌های رضوی و نیز خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی بوده است.

شمسی‌ضحی دوست‌محمدیان بیان کرد: جشنواره داستان رضوی تاکنون 14 دوره در استان سمنان برگزار شده و از ابتدای آن که در سال 84 بوده است شمار آثار رسیده به این جشنواره از 300 تا 400 اثر در آخرین دوره به دو هزار اثر رسید.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش داستان کوتاه و بلند برگزار شد افزود: از سال 98 قرار شد این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار شود و در سال 99 با تصمیم بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزاری این جشنواره به استان بوشهر واگذار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جشنواره ملی خاطره نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی نیز از سال 98 به استان سمنان محول شد و مقرر بود این جشنواره نیز به صورت دوسالانه برگزار شود که هشتمین دوره این جشنواره سال قبل به میزبانی سمنان برگزار شد.

بر اساس همین گزارش، در این نشست مسئولان انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری جشنواره رضوی در یکی از موضوعات در سمنان مطرح کردند و مقرر شد با جمع‌بندی و بررسی شرایط و زمینه‌های موجود این پیشنهادات برای تصمیم‌گیری به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها