یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
از ظرفیت اهل قلم در سمنان برای معرفی توانمندی‌های استان استفاده نشده است

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: از ظرفیت نویسندگان و اهل قلم استان سمنان جهت معرفی توانمندی‌های استان استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح لاله‌زاری در نشست با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان که صبح امروز یکشنبه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزارشد، با اشاره به هم‌پوشانی 50 درصدی فعالیت‌ها با مدیریت اجتماعی، گفت: اگر تلاش و کوشش دستگاه‌ها در کنار هم صورت گیرد، نتایج بهتری گرفته خواهد شد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان به همجواری سمنان با تهران نیز اشاره کرد و متذکر شد: از ظرفیت تهران و استفاده از استادان مجرب نیز می‌توانیم به‌دلیل این همجواری در توسعه آموزش‌های آنلاین استفاده کنیم.

وی به ظرفیت‌های مطبوعاتی، نویسندگی و صاحبان اهل قلم در استان سمنان اشاره کرد و افزود: متاسفانه از این ظرفیت برای معرفی توانمندی‌های استان در کشور استفاده نشده و باید تلاش شود تا از ظرفیت جامعه خبری برای این امر استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بر ضرورت ارتقای دانش رسانه‌ای و ارائه آموزش‌های خبری در استان سمنان نیز تاکید کرد و گفت: در بحث آموزش خبری با ضعف در کشور مواجه هستیم و با ارائه طرح آموزش آنلاین خبری می‌توانیم سمنان را به پایتخت ارائه آموزش‌های آنلاین مطبوعاتی و خبری در فضای مجازی تبدیل نماییم.

وی ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در این استان را مستلزم داشتن برنامه و همکاری بیشتر دانست و آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان را در این خصوص اعلام کرد.

فلاح لاله‌زاری ایجاد اتقاق فکر را برای تعریف فعالیت‌های فرهنگی ضروری خواند و گفت: در این اتاق می‌توان برنامه‌های فرهنگی مورد نیاز را تعریف و طراحی کرد و اجرای آن را بر عهده دستگاه‌های اجرایی قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین تشکیل کارگروه‌های فکری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این کارگروه‌ها باید از استادان نخبه و صاحب‌نظر استفاده و شورای فرهنگ عمومی را به مکانی برای ابلاغ این برنامه‌ها تبدیل کرد.
 

در ادامه امیر بینایی مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تولی‌گری خود را در حوزه فرهنگ بر عهده گیرد، گفت: 400 سازمان مردم‌نهادِ موجود در استان می‌تواند در خدمت فرهنگ و هنر قرار گیرند و از آنها برای اجرای فعالیت‌ها و رفع مسایل و مشکلات فرهنگی استفاده شود.

وی از تهیه اولین سند توسعه نشاط اجتماعی در این اداره‌کل خبر داد و افزود: ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی یک امر ضروری است و از طریق این سند و برنامه‌های پیش‌بینی شده در آن قصد بر این است تا امید را در جامعه افزایش دهیم.

بینایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به کمک در تهیه و اجرای این سند فراخواند و گفت: فرمانداران را در این امر وارد کرده و برنامه‌های مختلفی را از جمله توجه به بازی‌های بومی محلی، برگزاری جشنواره‌های تخصصی نظیر غذاهای محلی و ... را برای ارتقای نشاط اجتماعی در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان با تاکید بر نقش و اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت: دغدغه‌های فرهنگی باید در این شورا مطرح و راهکارهای حل مسایل و مشکلات فرهنگی در این شورا بررسی شود و با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله تریبون‌های نماز جمعه با کمک ائمه جمعه این مسایل را برطرف کنیم.

امیر بینایی خواستار حمایت بیشتر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جامعه فرهنگی هنری در این استان شد و بر ضرورت نظارت و هدایت از کانال‌های خبری و ساماندهی و انسجام بخشی به حوزه تبلیغات شهری نیز تاکید کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان همچنین بر ضرورت معرفی چهره‌های برتر از جمله معلمان نمونه از طریق جشنواره شهروند برتر از طریق بیلبوردهای شهری تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از تئاتر خیابانی و نیز موسیقی خیابانی در ارتقای نشاط اجتماعی بسیار موثر و مفید است و باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری نیز برای اراتقای نشاط اجتماعی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها