دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
عیدانه سروش برای کودکان

انتشارات سروش به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بهترین کتاب‌های خود را در حوزه کودک برای مطالعه به بچه‌ها معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و تعطیلات نوروزی انتشارات سروش بهترین‌ کتاب‌های خود را در حوزه کتاب کودک معرفی کرده تا شاید با معرفی آنها مخاطبان تصمیم بگیرند این کتاب‌ها را برای کودکان تهیه کنند.

من این قدم تو اون قدی
کتاب من این قدم تو اون قدی نوشته یگانه مرادی با زبانی شعر گونه به سنت عید نوروز و عیدی دادن می پردازد. همچنین نویسنده در این کتاب با اشاره به بزرگی و کوچکی، سعی در انتقال مفاهیم به کودکان داشته است.

من این قدم تو اون قدی با تصویرگری فاطمه مددی از سوی انتشارات سورش منتشر شده است.

دماغ مترسک
دماغ مترسک، به نویسندگی مجید راستی به موضوع دروغ می‌پردازد. مترسکی که در مزرعه با دروغ خود باعث دراز شدن دماغش می‌شود و هرکس به نحوی از این دماغ دراز در پی استفاده است. در واقع راستی در این کتاب با جان بخشی به اشیا با زبانی ساده در مذمت دروغ داستان را برای کودکان روایت کرده است.

دماغ مترسک،با تصویرگری محبوبه یزدانی از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

قصه‌های هندی
قصه‌های هندی، همان‌طور که از نامش پیداست داستان‌هایی از سرزمین هند برای کودکان بازگو می‌کند. داستان‌هایی که  در هم آمیختگی فرهنگ هندی را در تعامل با حیوانات نمایان می‌کند. شخصیت اصلی تمامی داستان‌های کتاب حیوانات هستند که توسط فاطمه ابطحی بازنویسی شده که با تصویرگری متنوع مهنوش یکتایی از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شده است.

سوزن اسرارآمیز
سوزن اسرارآمیز حکایت شیرینی را از خانواده هیزم‌شکنی فقیر و دو دخترش روایت می‌کند. خواهرانی که یکی همیشه در قناعت و دیگری در آز و حرص غوطه ور است.
نویسنده در این کتاب با روایت داستانی در پی القای مفهوم قناعت و راضی بودن به امور است. اینکه خودخواهی و حرص و طمع سرانجامی جز شکست ندارد. ماندانا کرد با بیانی روان به موضوع پرداخته و در انتها با پرسش از مخاطب کودک، آن‌ها را به سوی داستان و تصویرسازی در ذهن می‌کشاند. یکی دیگر از امتیازات کتاب، تصویرگری خوش آب و رنگ کتاب از سوی سارا نارستان است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. این کتاب از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

ایران دوستت دارم
ایران دوستت دارم مجموعه شعری است کودکانه از مهری ماهوتی که با تصویرگری سولماز جوشقانی از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

شعرهای کودکانه‌ای در مورد ایران، که در آن کودکان با طبیعت، پرچم و .... به صورت آهنگین آشنا می‌شوند تا با مفهوم وطن انس بگیرند.

لباس پرپری
لباس پرپری مجموعه شعری کودکانه از مریم هاشم‌پور است که به صورت آهنگین با مفاهیم طبیعی چون باد، آتش، بهار و ... آشنا می‌شوند. یکی از زیباترین قسمت‌های کتاب، تصاویر بی‌نظیر و شاد کتاب است که مخاطب کودک را به خود جلب می‌کند.

محبوبه کلایی تصویر‌گری کتاب لباس پرپری را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

آشیانه‌ای برای ماه
آشیانه‌ای برای ماه داستان خودخواهی عقابی است که ماه را به خاطر نورش در غار پنهان می‌کند. ملیحه بهرامی پارسا به دقت و با زبانی کودکانه مفهوم خودخواهی و غرور، محبت کردن را در دل داستان جا داده است تا کودکان را با این مفاهیم آشنا سازد.
آشیانه‌ایی برای ماه با تصویرگری روجا علیزاده از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

یک مهمانی، یک چیزی
یک مهمانی، یک چیزی داستانی کودکانه از زبان و در جمع حیوانات جنگل است.  یگانه مرادی به صورت یک داستان کوتاه همدلی، جمع شدن و بخشندگی را از زبان حیوانات جنگل بیان می کند تا کودکان را به صورت داستانی با این مفاهیم آشنا کند. مریم اخباری تصویرگری کتاب را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.
*نوروز در خانه ی ما
نوروز در خانه ی ما عنوان کتابی است که ملیحه بهرامی پارسا نویسندگی آن را بر عهده داشته است. در این کتاب مفاهیم مربوط به نورزو چون خانه تکانی، سبزه، چهارشنبه سوری، شب عید، حاجی فیروز به شکل داستان بیان شده است تا مخاطب کودک بتواند با آنها ارتباط گرفته و آشنا شود.

در واقع کتاب به دنبال معرفی رسم و رسومات آئین نوروز باستانی در قالب داستان بوده است که در این مهم موفق عمل کرده است. مهران مستوفی با تصویرگری خوب خود توانسته است اثر را بیش از پیش ارزشمندتر کند. نوروز در خانه ما از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

گرگ
گرگ نام کتابی است که مارسل امه نویسندگی آن را بر عهده داشته است. شاید در برخورد اول همه ما با شنیدن نام گرگ ترسی را در دلمان زمزمه کنیم. اما گرگی که امه در کتاب به تصویر کشیده است، گرگی است مهربان و تصورات ما را به این موجود بی‌نظیر و زیبا تغییر خواهد داد. بابک صادق خانجانی ترجمه کتاب را بر عهده داشته است.

به من بگو خالخالی
به من بگو خالخالی مجموعه است از شعر کودکانه سروده شهلا شهبازی که با تصویرگری محبوبه کلایی از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. کوتاهی شعرها انتقال مفاهیم موجود را برای کودکان آسان کرده است. باغ توت، قاب عکس، چراغ آسمون و ... عناوین این شعرهای زیبای کودکانه هستند که با تصویرگری زیبا و به جا جذابیت آن دو چندان شده است.

شنگول و منگول
شنگول و منگول قصه‌ای است که تقریبا همی ما آن را شنیده‌ایم و برای بچه‌ها تعریف کرده‌ایم.

این بار هما احسان به بازنویسی این قصه زیبا پرداخته است تا بتواند مفاهیم و نکته‌های داستان را با بیانی ساده به کودکان منتقل کرده تا کودک بتواند با داستان هم‌ذات پنداری کند.
فرید سکاچائی نیز نقاشی این داستان زیبا و خاطره‌انگیز را بر عهده داشته که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

هویج بزرگ، هویج کوچک
این‌بار بچه‌ها در قالب یک نمایش کودک با مفاهیمی چون طمع، نتیجه عدم کمک به دیگران و .... آشنا می‌شوند. قصه‌گو، خرگوش کوچیکه، خرگوش بزرگه، گوزن، راسو و گورکن شخصیت‌های این نمایشنامه را تشکیل می‌دهند و نمایشنامه با دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌ها با تصویر جنگلی سبز و خرم که حیوانات زیادی به خوبی و خوشی در آن زندگی می‌کنند، پیش می‌رود.

حسین فدایی حسن نویسنده نمایش و اکرم اسمعیلی کار تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

سیب خورها، گلابی خورها، آلو خورها، تمشک خورها
نمایش‌نامه «سیب خورها، گلابی خورها، آلوخورها، تمشک خورها» به نویسندگی منوچهر اکبرلو در 9 پرده روایت می‌شود که نویسنده در هر قسمت سعی کرده، با فضاسازی گوشه‌ای از موقعیت مکانی داستان و شخصیت‌های ان را ترسیم کند. مخاطب علاوه بر همراه شدن با قصه درباره این سوال تفکر خواهد کرد که چرا آدم‌ها با هم می‌جنگند؟ مقصران جنگ صرفا آدم‌های بد نیستند بلکه آدم‌های معمولی هم می‌توانند بخشی از جنگ افروزان باشند.

شکار بزرگ شنبه
شکار بزرگ شنبه نام نمایشنامه‌ای برای کودکان به نویسندگی شهرام کرمی است. این نمایشنامه با شخصیت اصلی به نام شنبه برای رسیدن به بزرگترین شکار دنیا در شش پرده روایت می‌شود.

مهتاب بخشیان تصویرگری این کتاب را برعهده داشته است.

ترانه باد
ترانه باد به نویسندگی مجید شفیعی داستانی زیباست از تندباد و خاک و باد و طوفان. عناصری که شاید کودکان امروزی کمتر آن را به چشم دیده و لمس کرده‌اند. بوی چوب، لطافت باران، نرمی خاک و .... همه و همه در این کتاب کنار یکدیگر نشسته‌اند تا داستانی خلق کنند که کودکان حتی از دور آنها را لمس کنند.

نوشین حجازی پور تصویرگری ترانه باد را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه بسته عیدانه سروش کودکان می‌توانند از طریق شماره تلفن بازرگانی انتشارات 6-88345064 یا فروشگاه اینترنتی انتشارات  88310610 تماس حاصل کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها