پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
نقدو بررسی  کتاب«کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد»در کاشان

نشست نقدو بررسی کتاب «کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد»درقالب چهل ونهمین جلسه کتابخوانی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان روز 30 بهمن ماه با نقد فرشته فیاض،برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)دراصفهان،فیاض در این نشست گفت:کتاب«کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد»نوشته مشترک سید محمد علی لوح موسوی و الهه کمالی است و درآن به مسائل روانشناختی از قبیل احساس امنیت روانی، عزت نفس، خود توانمند بینی، پذیرش مسئولیت، هدفمند بودن و ...با  زبانی روان برای مخاطیان عام پرداخته شده است.

وی ادامه داد: هر انسانی در طول زندگی برای حرکت به سوی خواسته ها و اهدافش نیاز به انرژی دارد که این انرژی گاهی  در بعضب، ازطریق تایید دیگران صورت می گیرد و زمانی که از انسان  انتقاد می شود دچار تزلزل شده و از حرکت دست برمی دارد و به یک فرد منزوی تبدیل می شود.

این کارشناس مدارک پزشکی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با اشاره به اینکه گاهی ما تصور می کنیم هر چه زیباتر باشیم و کارهای مورد تایید دیگران را انجام بدهیم، ارزشمند تر هستیم،ادامه داد:آن طور که  در کتاب  می خوانیم، انسان ها باید پیوسته   حس ارزشمندی را از  درون خود جستجو  کنند و به جای اینکه روی خودشان کار کنند و از نظر روحی قویتر شوند، چشم از دهان دیگران  بردارند.انسانی که از درون تهی است تنها زمانی که از او تعریف می شود احساس نشاط و شادمانی می کند.


وی به تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در کتاب پرداخت و یادآورشد:مقایسه کردن خود با دیگران، برقرار نمودن ارتباط چشمی، تغذیه سالم و ورزش، لباس شیک پوشیدن، از دیگران تعریف کردن، درست ایستادن و صحیح راه رفتن، لبخند بر لب داشتن و استفاده مناسب از زبان بدن از جمله روش هایی است که در بهبود کیفیت رفتار افراد با یکدیگر تاثیر گذار است.

یادآور می شود  بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور و برگزیده پنجمین جشنواره کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها