چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
دومین جشنواره تجلیل از مروجان کتابخوانی یزد برگزار شد

دومین جشنواره تجلیل از مروجان کتابخوانی یزد یادمان مرحومه ملیحه اقبالی در نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، دومین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی استان یزد یادمان مرحومه ملیحه اقبالی، با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.

جوادیان‌زاده در این مراسم گفت: از زمان تصمیم‌گیری برای هدف‌گذاری و چشم‌انداز در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی، سعی کردیم از تمامی صاحب‌نظران و نهادهای دولتی و غیردولتی کمک بگیریم که خوشبختانه این کار تیمی دارای نتایج متعددی مانند کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بود.
 
وی افزود: تربیت تعداد زیادی مروج کتابخوانی از جمله نتایج این کار تیمی بود که توانست جریان عظیم دانایی و ترویج مطالعه در استان گسترش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: ما در روستاها شاهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه کتاب و کتابخوانی هستیم که نتایج آن را در طولانی‌مدت خواهیم دید.


جوادیان‌زاده گفت: در سال 97 مجموعه فعالیت‌های خود را در برنامه‌هایی مانند پایتخت کتاب و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انسجام بیشتری بخشیدیم که نتیجه آن کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بود و در ادامه هدف‌گذاری خود را بر مبنای پایتختی کتاب جهان قرار دادیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح‌های کشوری در زمینه کتاب و کتابخوانی افزود: در هر سال، چندین روستای ما جزو بهترین روستاهای دوستدار کتاب بود که امسال نیز گردکوه مهریز جز 10 روستای برتر کشور در بین 1419 روستا بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در دومین دوره تجلیل از مروجان کتابخوانی استان یزد تعداد 65 نفر آثار خود را به دبیرخانه استانی ارسال کردند که در 10 بخش برگزیدگان معرفی شدند.
 

در پایان این مراسم از مروجان برتر کتابخوانی استان یزد تجلیل و قدردانی شد که اسامی آنها را شرح زیر است:

در بخش گروه‌های مردم نهاد، سیده‌وحیده عظیمی از گروه ترویج کتابخوانی شهرستان ابرکوه، لیلا به‌ثمر از گروه خوانش کتاب میبد، محمد صادقی‌رنجبر از موسسه یادداشت نو و در بخش مشاغل آزاد از سعید برزگری از نانوایی دهکده. تجلیل شد.

در بخش دانش‌آموزان هم از بهار دهقان‌زاده، در بخش امام جماعت، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، در بخش واحدهای خصوصی، سیدمصطفی فخری، در بخش مراکز خصوصی، پوریا پیراسته‌فر، در بخش معلمان، مرضیه مصطفوی‌پور، در بخش معلمان، زهرا فاضل یزدی، در بخش کتابفروشان، علی آتشکار، در بخش کتابداران، ندا هوشمند، در بخش فضای مجازی، شهلا حیدری، در بخش کتابداران مدارس، طوبی زارع و در بخش مراکز خدمات عمومی، طاهره پوردهقان اردکانی، تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط