دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
مخاطب کودک باید در حوزه نشر دیجیتال جدی گرفته شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مخاطب کودک و نوجوان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر است و باید در حوزه نشر دیجیتال جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در افتتاحیه نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار‌های فرهنگی در فضای مجازی و ناشران حوزه دیجیتال کودکان گفت: در میان شاخه‌های متعدد علوم ارتباطات، رسانه اصلی‌ترین شاخه علم ارتباطات است و دارای رشد زیاد و تاثیرگذاری بالا بوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: رسانه عضو تاثیرگذار جامعه است. خیلی از تحولات در رسانه شکل می‌گیرد و رسانه یکی از دلایل توسعه کشور‌هاست که می‌تواند در خدمت به بشر به کار گرفته شود.

انصاری افزود: رسانه دیجیتال به عنوان رسانه نوپا نیاز به دقت و فرهنگ‌سازی دارد و اگر فرهنگ صحیح استفاده از آن را بلد نباشیم به استفاده منفی از موضوع منجر می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رویکرد نمایشگاه کودک و نوجوان و در همه مکاتب به‌خصوص مکتب اسلام یکی‌ از اصلی‌تری مخاطبان جامعه کودکان و نوجوانان هستند و بسیاری از آموخته‌های کودکان از سنین پایین آغاز می‌شود. امید داریم موضوع کودک و نوجوان که یکی از اصلی‌ترین موضوعات حوزه فرهنگ و هنر است در حوزه دیجیتال خدمات خوبی ارائه کند.

نایب رئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان ادامه داد: از سال گذشته با همفکری اکوسیستم و همکاران رسانه دیجیتال ۱۰ شرکت میدان‌دار شده و ظرف یکسال اهداف عمده ای را برای مجمع تعیین کردند.

نظری منش با اشاره به اهمیت وجود ناشران در بازار هدف اظهار کرد: پیام‌رسان‌ها سهم بازاری بالغ بر ۴۰ درصد دارد و به گزارش کافه بازار بیش از ۴۵ میلیون نفر اپلیکیشن‌های حاوی‌ بازی و گیم را نصب کرده اند.

وی افزود: با همکاری فعالان اکوسیستم خط مشی‌هایی را تولید کردیم تا بتوانیم آثار را به بازار‌های فارسی زبان بفرستیم.امید واریم بتوانیم در زمینه ساماندهی نیز نقش محوری در ایفا کردن مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.

سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در این افتتاحیه با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: گروه کاری فناوری و نوآوری با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی استان برای بررسی موانع کسب و کارهای مجازی در استانداری تشکیل شده و در حال فعالیت است.

وی با تمجید از فعالیت‌ها و کسب و کارهای فضای مجازی که منجر به ارزش افزوده بالا شده گفت: مشوق‌ها در کارهای فرهنگی منجر به توسعه کسب و کارهای فرهنگی و تولید محتوای وزین و سنگین در فضای مجازی خواهد شد.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها