یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۱
انتشار كتاب راهنماي 24 امین جشنواره موسيقي فجر

بابك رضايي- مدير اجرايي 24 امين جشنواره بين‌المللي‌ موسيقي فجر از انتشار كتاب راهنماي اين دوره جشنواره درباره گروه‌ها و نوازندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري 24 امین جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر صبح امروز (19آبان) با حضور محمد حسين احمدي مدير دفتر موسيقي و شعر، كامبيز روشن‌روان دبير جشنواره و بابك رضايی مدير اجرايي در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين نشست «محمد حسين احمدي» درباره سه دوره قبلي جشنواره سخن گفت و یادآور شد:‌ تمام تلاش خود را خواهيم كرد كه کيفيت اين جشنواره نسبت به دوره‌هاي قبلي ارتقا پيدا کند.

به گفته وي، حضور سه ساله کامبيز روشن‌روان به عنوان دبير جشنواره موسيقي يکي از نکات سرنوشت‌سازي بود که از اعمال سليقه‌‏هاي رايج جلوگيري کرد و باعث شد تا اين دوره از جشنواره با تکيه برتجربيات‌‏ گذشته تبديل به‌‏ يک جشنواره‌‏ متفاوت و در عين حال ‌‏تاثيرگذار شود.

احمدي درباره اهداف 24 امين‌ جشنواره موسيقي فجر گفت:‌ حمايت از گروه‌‏هاي برگزيده براي اعزام به خارج از کشور با همکاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و وزارت امورخارجه، و توجه به بخش جنبي و تقويت بنيه رقابتی از جمله برنامه‌‏هايي است که در اين دوره به آن توجه ويژه‌‏اي مي‌‏شود.

«کامبيز روشن‌روان» نيز گفت:‌ جشنواره امسال در چهار بخش رقابتي،‌ جنبي،‌‏ بين‌الملل و ويژه برگزار مي‌‏شود و تفاوتي که اين دوره با دوره‌‏هاي قبل دارد، اضافه شدن سه بخش ارکسترال، کرال و آهنگسازي به بخش رقابتي درکنار بخش‌‏هاي سنتي،‌ کلاسيک و پاپ خواهد بود. به همين دلیل از ميان 167 گروهي که از تهران و شهرستان‌‏ها برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگي کرده‌اند، 71 گروه به بخش رقابتي راه پيدا کردند.

در ادامه «بابك رضايي» اطلاعاتي درباه فروش بليط ارايه كرد و افزود: امسال نيز تخفيف خريد بليت براي دانشجويان موسيقي 50 درصد و ساير رشته‌ها 30 درصد است.

وي يادآور شد: كتاب راهنماي گروه‌ها كه در آن نوازندگان و سابقه فعاليت آن‌ها نيز معرفي مي‌شوند، هم‌زمان با جشنواره به چاپ خواهد رسيد تا علاقه‌مندان با هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره بیش‌تر آشنا شوند.
 
جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر 19 تا 26 آذر برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها