یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
اثری از ایبنا در میان برگزیدگان جشنواره رسانه‌های استان یزد

یادداشت «امیر ترقی‌نژاد» با عنوان «کدام اخلاق رسانه‌ای» در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان سوم بخش «اخلاق رسانه‌ای» جشنواره رسانه‌های استان یزد را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌های استان یزد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در محل برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این مراسم گفت: علاقمندی مردم به حوزه رسانه و استقبال از رسانه‌های مختلف بزرگترین سرمایه ما است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند موجب تقویت این سرمایه‌ها و ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس دغدغه‌ها و همچنین ایجاد اعتماد عمومی به حوزه رسانه شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پیوند مطبوعات و حوزه کتاب افزود: پیوند مطبوعات و حوزه کتاب، پیوندی دیرینه است و ما همیشه این دو موضوع را در کنار هم داشته‌ایم.

استاندار یزد بیان کرد: ما در استان به دنبال کسب برندهای خوب در زمینه کتاب و کتابخوانی هستیم و امیدواریم پایان سال پایتخت کتاب ایران را به خوبی داشته باشیم و رسانه‌ها نیز بتوانند برنامه‌های خوبی در زمینه کتاب اجرا کنند.
 

طالبی در ادامه همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، به اهمیت توجه به انتخابات ادامه داد: ما از مطبوعات و رسانه‌ها انتظار داریم که به اولویت و ضرورت امروز کشور در رابطه با مشارکت حداکثری در انتخابات بپردازند.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: پیوند رسانه و کتاب یکی از اهداف ما در برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یزد است. یزد، داعیه پایتختی کتاب و جهان را دارد و لذا حتما رسانه بایستی به‌عنوان ابزار قدرتمند در خدمت این چشم‌انداز بزرگ قرار گیرد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تعداد 193 رسانه در استان در حال فعالیت هستند و به نسبت جمعیت جزو پیشتازان در زمینه رسانه هستیم.

جوادیان زاده ادامه داد: یکی از منابع مهم برای معرفی کتاب و آثار نویسندگان، رسانه‌ها هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌های استان یزد گفت: ما تلاش می‌کنم تا با برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های مختلف در زمینه ارتقای کیفیت رسانه‌ها گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: امسال سعی کردیم در زمینه رسانه‌ها، رویکرد جدیدی شکل گیرد و موضوعات را ساده‌تر و مشخص تر کنیم که در این راستا تلاش کردیم تا تعداد جشنواره‌ها را بیشتر کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد تجلیل شد که بر این اساس، اثر «کدام اخلاق رسانه‌ای» از امیر ترقی‌نژاد از خبرگزاری کتاب ایران مقام سوم در بخش ویژه اخلاق رسانه را به خود اختصاص داد.
 

همچنین در بخش گزارش، طیبه رجبی یزدی از خبرگزاری صدا و سیما به عنوان نفر اول، سیده سکینه ‌میرطاهری از خبرگزاری صدا و سیما به عنوان نفر دوم و افسانه طاهرنژاد از روزنامه بشارت یزد به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش مصاحبه نیز سمانه ملازینلی از ماهنامه آوای رسا به عنوان نفر اول، عاطفه ابراهیمی از ماهنامه آوای رسا به عنوان نفر دوم و صالح مستوفیان از روزنامه بشارت یزد به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش سرمقاله و یادداشت نیز محمدعلی وزیری از روزنامه بشارت یزد به عنوان نفر اول، سعید صادقی مقدم از خبرگزاری ایرنا به عنوان نفر دوم، فاطمه شریفی از خبرگزاری ایرنا به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش رونق تولید نیز زهرا گنجعلی از خبرگزاری صدا و سیما به عنوان نفر اول، فرشاد براتی از خبرگزاری تسنیم به عنوان نفر دوم و مهدی جلیلیان از خبرگزاری مهر به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

همچنین در بخش نماز در آیینه رسانه نیز مصطفی سلمانی از خبرگزاری شبستان به عنوان نفر اول، فاطمه شریفی از خبرگزاری ایکنا به عنوان نفر دوم و بهارک روشن بخش از خبرگزاری ایسنا به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش ویژه با عنوان بخش اخلاق رسانه نیز عاطفه ابراهیمی از ماهنامه آوای رسا به عنوان نفر اول، افسانه طاهرنژاد از روزنامه بشارت یزد به عنوان نفر دوم و نیره شفیعی‌پور از خبرگزاری مهر به عنوان سوم مشترک و امیر ترقی نژاد از خبرگزاری کتاب ایران نیز به عنوان سوم مشترک انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران در بخش عکس نیز مجید دهقانی زاده از خبرگزاری مهر را به عنوان نفر اول، محمود یوسفی از خبرگزاری صدا و سیما را به عنوان نفر دوم و بهارک روشنبخش از خبرگزاری ایسنا و الياس دهقانی از پایگاه خبری صدا میبد را به عنوان نفر سوم مشترک انتخاب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط