شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
مشارکت بیش از 20 هزار کودک و نوجوان یزدی در باشگاه‌های کتابخوانی استان

آیین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد با معرفی نفرات برتر در نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم، گفت: امسال یزد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بود که در این راستا برنامه‌های متفاوتی با محوریت کتاب انجام شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در استان، جام باشگاه‌های کتابخوانی بود؛ سال گذشته 1833 باشگاه کتابخوانی در استان یزد ثبت شدند و امسال نیز 1000 باشگاه به این تعداد اضافه شد. درمجموع بیش از 2800 باشگاه کتابخوانی با حضور کودکان و نوجوانان در استان ثبت شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: حضور کودکان و نوجوانان یکی از نقاط قوت پایتخت کتاب ایران بود و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های پایدار و متنوعی را برای این قشر از جامعه برگزار کنیم.

حوتی‌نژاد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی گام برداریم و تربیت کودکان را بر مبنای کتاب قرار دهیم.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: ما در سال جاری بیش از 1000 باشگاه کتابخوانی ثبت کردیم و بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال کتاب نیز در این باشگاه‌ها به فروش رسید که رکوردی در سطح کشور است.
 

وی افزود: بیش از 20 هزار کودک و نوجوان در استان یزد در این طرح (جام باشگاه‌های کتابخوانی) مشارکت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم کتاب را در زندگی خانواده‌ها وارد کنیم زیرا کتاب ابزار و کالای مهم فرهنگی است که می‌تواند توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع را دنبال کند.

جوادیان زاده گفت: مطالعه، شاخصه‌ای برای توسعه یافتگی جوامع است اما متاسفانه در برهه‌هایی در برخی از جوامع این عادت و فرهنگ مطالعه شکل نگرفته است ولی ما امروز باید از روش‌های جذاب استفاده کنیم تا عادت و میل به مطالعه در جامعه به وجود بیاید.

وی افزود: از جمله طرح‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی اجرا کرده است، جام باشگاه‌های کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب است که در استان یزد نیز به‌خوبی این طرح‌ها دنبال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هدف‌گذاری ما در سال 2022، انتخاب یزد به عنوان پایتختی کتاب جهان است که برای رسیدن به این هدف باید با کمک کودکان، نوجوانان و فعالین کتاب و کتابخوانی در این زمینه گام برداریم.


در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی تجلیل شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

لیلا پورمحمدی از باشگاه دوستدار کتاب روستای ترکان هرابرجان مروست، فاطمه ابوطالبی باشگاه شازده کوچولو از روستای ابراهیم‌آباد اشکذر، حمید ملانوری از باشگاه ته‌جدولی‌ها از اشکذر، اعظم السادات مصطفوی‌پور از باشگاه بادگیر از ابرکوه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط