دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
آغاز فعالیت دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد از 23 بهمن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان یزد از 23 تا 29 بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب ایران از 23 تا 29 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های کتابخوانی در پایتخت کتاب ایران افزود: امسال با توجه به این که اکثر برنامه‌های ما در استان با رویکرد جدید به سمت نوگرایی و خلاقیت بوده است ، سعی کردیم در نمایشگاه کتاب نیز رویکرد کودک و نوجوان و کتاب‌های عمومی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال یزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده و انتظاراتی از داخل و خارج استان ایجاد می‌شود، ادامه داد: سعی شده برنامه‌ها در چارچوب آنچه ارائه شده، انجام شود و خوشبختانه ۷۰ درصد برنامه‌ها اجرایی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت توجه به سنین کودکی و نوجوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ایجاد عادت فرهنگی در این قشر از جامعه خاطرنشان کرد: امسال ما رویکرد و گفتمان اصلی خود را در نمایشگاه
کتاب به کودک و نوجوان اختصاص دادیم تا به امر فرهنگی در این قشر توجه ویژه ای داشته باشیم.

جوادیان زاده بیان کرد: این نمایشگاه در قالب 260 غرفه با 70 هزار و 668 عنوان کتاب و با حضور 656 ناشر برپا می‌شود که صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعداز ظهرها از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه برگزار می‌شود

وی افزود: برگزاری برنامه‌های جنبی از جمله برنامه‌های دیگر ما در نمایشگاه کتاب است که برنامه‌های تجلیل از مروجان کتابخوانی استان، تجلیل از روستاها و عشایر دوستدار کتاب، داستان گویی، جام باشگاه‌های کتابخوانی از جمله این برنامه‌ها است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما در استان یزد بیش از 1000 باشگاه کتابخوانی ثبت کردیم و رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دادیم که این رویداد بزرگی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی بود که نتایج کوتاه مدت و بلندمدت زیادی برای ما دارد و ما نیز سعی کردیم در نمایشگاه نیز این برنامه‌ها را دنبال کنیم و برنامه‌های مختلفی نیز در این زمینه در برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب داریم.

جوادیان زاده بیان کرد: یکی از نقاط قوت سال گذشته حضور مطبوعات در نمایشگاه کتاب بود که هم افزایی و اشتراک کاری رسانه و کتاب را در پی داشت و موج خبری مناسبی ایجاد شد که امسال نیز این رویکرد را دمبال می‌کنیم و نمایشگاه مطبوعات را در کنار آن برگزار می‌کنیم.

وی افزود: افزایش بخش فضای برنامه‌های جنبی با محوریت کودک و نوجوان، حذف ناشران کمک آموزشی و خارجی از جمله ویژگی‌های دیگر نمایشگاه کتاب امسال است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: یکی از رویکردهای امسال با همکاری دستگاه‌ها، احیای کتابخانه‌های مدارس است زیرا متاسفانه متاسفانه در چند سال اخیر شاهد فرسایش و کهنگی این کتابخانه‌ها هستیم و در این جهت نهضت احیای کتابخانه‌های مدارس را دنبال می‌کنیم که بخشی از بن‌های نمایشگاه کتاب به این طرح اختصاص داده شده است.

سید خلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، نیز در این نشست گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد با حضور مسئولان استانی از 23 تا 29 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: سال گذشته 34 میلیارد ریال فروش کتاب در نمایشگاه بود که 11 میلیارد ریال بن کتاب بوده که از سوی بانک شهر ارائه شد و مابقی نیز فروش دستگاه‌های پوز بوده است.

حوتی نژاد بیان کرد: نمایشگاه کتاب یزد به عنوان یکی از ویژه ترین نمایشگاه‌ها در بین ناشران است که با توجه به رشد فروش کتاب و ارائه بن فروش، شاهد درخواست زیاد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به محل جدید نمایشگاه‌های دائمی در استان یزد، امسال فضای جدید را تجربه می‌کنیم که امیدواریم شاهد استقبال مردم استان از این نمایشگاه باشیم.

حوتی نژاد بیان کرد: امسال بن‌های کتاب شامل مقطع کاردانی میزان 50 هزار تومان، کارشناسی ارشد 100 هزار تومان، دکتری 150 هزار تومان است.

وی بیان کرد: تخفیف نمایشگاه امسال 30 درصد است که 20 درصد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد نیز از سوی ناشران ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها