یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
طرح ملی «همیار کتاب_ همراه قلم» رونمایی شد

همایش رونمایی از طرح ملی «همیار کتاب_ همراه قلم» با هدف ارتقاء ۵دقیقه‌ای سرانه مطالعه کشور، کشف و پرورش استعدادهای ادبی، معرفی المان‌های کتاب‌‌محور در کشور، تشکیل گروه‌های دوست‌دار کتاب در استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همایش رونمایی از طرح ملی «همیار کتاب_ همراه قلم» روز شنبه(19 بهمن‌ماه) با حضور مسئولان و شهروندان استان البرز برگزار شد.

در ابتدای شروع مراسم، محراب رجبی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان البرز با اشاره به برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی کشور بیان کرد: کتاب، شاه کلید پیروزی و سربلندی هر ملتی است.

ناصر مقدم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر حمایت حداکثری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از مقوله ترویج کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: امیدوارم با اجرای طرح ملی «همیار کتاب_ همراه قلم»، سرانه مطالعه در استان البرز و کشور افزایش پیدا کند.

استان البرز، استانی خلاق و ایده‌پرداز در حوزه کتابخوانی 
محمد طاهری، رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برپایی جشن بزرگ کتاب در استان البرز بیان کرد: طرح «همیار کتاب_ همراه قلم» به‌عنوان طرح ویژه در حوزه کتابخوانی می‌تواند استان البرز را به‌عنوانی استانی خلاق و ایده‌پرداز در حوزه مطالعه و کتابخوانی در سراسر کشور مطرح سازد.

وی با اشاره به اینکه کتاب، یکی از اولویت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز است، خاطرنشان کرد: در حد توان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از تمام فعالیت‌هایی که به ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان اجرا شود، حمایت خواهیم کرد.

راه‌اندازی کمپین «کرج به کتاب نیاز دارد» در استان البرز
آزاده آبتین، مدیر عامل موسسه آبتین رسانه هنر ایرانیان و مبتکر و مجری طرح ملی «همیار کتاب _همراه قلم» در ادامه با انتقاد از حضور مدیران شهری کرج در بزرگ‌ترین جشن کتاب استان البرز افزود: درحالی‌که مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اراک و برخی دیگر از فرهیختگان و مدیران دیگر استان‌های کشور در این همایش حضور داشتند، نبود مسئولان شهری کرج در این مراسم ناخوشایند بود.

وی با اشاره به راه اندازی کمپین «کرج به کتاب هم نیاز دارد» گفت: در این کمپین از دوستداران کتاب و قلم و به‌ویژه همیاران دانش‌آموز، کودک و نوجوان می‌خواهیم تا با استفاده از نقاشی و نگارش نامه از شهردار کرج و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بخواهند تا از طرح «همیارکتاب_ همراه قلم» و برنامه‌های کتاب محور حمایت کنند.

آبتین عنوان کرد: کتاب و فرهنگ همواره به‌عنوان شعاری زیبا از سوی مسئولان بیان می‌شود؛ اما متاسفانه در عمل به‌عنوان مساله‌ای حاشیه‌ای و غیرضروری به آن نگاه می‌شود.

در ادامه از جعفر موسوی، شهردار مشکین‌دشت البرز به‌عنوان نخستین شهردار همیار کتاب_همراه قلم و مدیر روابط عمومی شهرداری مشکین‌دشت به‌عنوان برترین مدیر روابط عمومی استان البرز در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه تجلیل شدند.

همچنین، محمد مهدی گورنگی و محمد نصرتی، دو استاد برجسته موسیقی به‌عنوان همیاران برتر حوزه کتاب و کتابخوانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان این مراسم ضمن معرفی برترین‌های جشنواره سیصد ثانیه تا دانایی از لگوی طرح ملی «همیار کتاب_ همراه قلم» رونمایی شد.

گفتنی است طرح «همیار کتاب_ همراه قلم» پس از سه سال اجرای آزمایشی در استان البرز، به ثبت ملی رسیده و هم اکنون پس از رونمایی رسمی آماده اجرا در سراسر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها