سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
نشست هم‌اندیشی معاون فرهنگی با هیأت علمی و داوران جشنواره شعر فجر

نشست هم‌اندیشی هیأت علمی و داوران جشنواره شعر فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ جلسه هم‌اندیشی دبیران علمی، اجرایی، هیأت علمی و داوران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شامگاه روز گذشته (دوشنبه 14 دی) با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد.

در این جلسه محسن جوادی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره چهاردهم گفت: همه ما بر این امر واقفیم که برگزاری یک رویداد ملی ادبی در مدت زمانی نسبتا کوتاه بسیار مشکل است؛ ولی خوشحالم که گروه علمی و اجرایی جشنواره شعر فجر از عهده این کار برآمد. به همه دست‌اندرکاران جشنواره شعر فجر و بنیاد شعر و ادبیات داستانی خدا قوت می‌گویم.
 
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد تصریح کرد: امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که با دایر شدن دبیرخانه دائمی رویدادهای ملی ادبی همچون جشنواره شعر فجر و جایزه ادبی جلال آل احمد، گردآوری و بررسی آثار در طول سال و به صورت مستمر انجام شود.

در ادامه جلسه مهدی قزلی، دبیر اجرایی جشنواره نیز با تشکر از دبیر علمی، هیات علمی و داوران گفت: هر چند در این دوره مسائلی همچون سنگ‌اندازی‌های گروهی شاعرنماهای بازاری و هجمه‌های تحریم جشنواره‌های فجر موجب تکدر خاطر هیات علمی و داوران شد، ولی مجموعه بنیاد شعر و ادبیات داستانی تمام تلاش خود را بکار بست که شرایط روند بررسی علمی آثار به دور از هرگونه تنش یا فشار انجام شود.

سعید بیابانکی نیز در سخنانی گفت: همه جشنواره‌های جهان درگیر حواشی هستند و رسانه‌ها نیز متاسفانه کمتر به متن رویداد پرداخته و در مقابل به این حواشی دامن می‌زنند.

دبیر علمی چهاردهمین جشنواره شعر فجر در ادامه گفت: دبیرخانه جشنواره شعر فجر اولین جشنواره‌ای بود که پس از شهادت سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی در جوار مزار مطهر وی مراسمی به پاسداشت مقام شهید برگزار کرد، ولی این مراسم آنچنان که شایسته بود در رسانه‌ها منعکس نشد.

بیابانکی در پایان صحبت‌های خود از اعضای هیات علمی و داوران بخش‌های مختلف جشنواره که دوره دشواری را در میان ناملایمات و نامهربانی‌ها طی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه هم‌اندیشی، هر یک از حاضران نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره بخش‌های مختلف جشنواره و نیز روند این رویداد ادبی در دوره‌های آتی بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها