چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
بانوان در نگهداری از جانبازان سند ارزشمندی از فداکاری به یادگار گذاشته‌اند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بانوان در نگهداری از جانبازان سند ارزشمندی از فداکاری به یادگار گذاشته‌اند و از سویی اجازه ندادند خم به ابروی فرزندان جانبازان و آزادگان بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در خوزستان، سردار عباس یوسفی، شامگاه سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه در آیین بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار مهربانی» که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان برگزار شد، تصریح کرد: فداکاری مادران و همسران مثال‌زدنی است؛ چه آن هنگام که خبر شهادت فرزند یا همسر خود را می‌شنیدند و چه هنگامی که در انتظار آزادی آنان به سر می‌بردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقش زنان در کنار مردان در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: در کنار این جوانان، بانوان بسیار قوی و مقاومی حضور داشتند که در کسوت مادران، خواهران و همسران، رزمنده‌ها را راهی جبهه‌های جنگ می‌کردند.

سردار یوسفی اضافه کرد: شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی چراغ راه را برای طی کردن مسیر انقلاب برای نسل‌های بعد از خود به ارمغان گذاشتند.

وی با اشاره به نقش شهدای انقلاب، افزود: شهدای انقلاب اسلامی که در راستای مبارزه با طاغوت در تبعید یا اعدام به شهادت رسیدند، اگرچه داغ بزرگی برای خانواده خود به جای گذاشتند، اما شهادت آنها ذخیره بسیار عظیم معنوی برای جامعه ما به همراه داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اشاره به بیش از ۲۱۹ هزار شهید دفاع مقدس، عنوان کرد: این سند نشان می‌دهد مردم ما حاضرند در این سطح وسیع شهید دهند اما ذره‌ای از خاک کشورمان دست دشمنان نیفتد.

یوسفی ادامه داد: این درحالی است که وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم هر زمان تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی افتاده بدون هیچ زحمت و چشم‌داشتی بخشی از سرزمین ایران واگذار می‌شد.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس از بی‌نظیرترین جنگ‌های دنیا بود که برای بسیاری از ملت‌ها الگو شد و اکنون در کشورهای مقاومت با تاسی از ایثارگری‌ها، فداکاری شهدا و خانواده‌های آنان در برابر ظلم مقاومت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی، اذعان کرد: سردار سلیمانی تنها یک مبارز و فرمانده نظامی نبود بلکه یک مدیر و فرمانده بود که برای مقابله با او تمام قدرت‌های استکباری با هم قرار گذاشتند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که سردار قاسم سلیمانی در دنیا انجام داد، فقط جنگ نبود بلکه برانگیختن بود و به فرموده مقام معظم رهبری ایشان قطعا از یاران امام زمان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: امروز اگر آرامش، آسایش و امنیت در کشور وجود دارد، به‌برکت رشادت‌ها، جوانمردی و پایداری رزمندگان اسلام، نیروهای مسلح و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس است.


عبدالله فرجیان با بیان اینکه امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نوک پیکان مبارزه را به سوی فرماندهی سپاه قدس تغییر می‌دهند، افزود: در واقع امروز دشمنان ما برای دستیابی به اهدافشان به عملیات تروریستی و جنایتکارانه روی می‌آورند.

فرجیان ادامه داد: این درحالی است که در طول ۴۰ سال گذشته بارها به دشمنان اسلام نشان داده شد که چراغ هدایت و جهاد مقاومت توسط شهدای والامقام انقلاب اسلامی تاکنون روشن مانده و باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: اگرچه دشمنان ما ناجوانمردانه فرمانده عزیز و رشید اسلام، شهید سپهبد سلیمانی را ترور کردند اما جوانان ما به سپاهیان و آحاد مردم جوانمردانه پاسخ سختی می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با ابراز امیدواری برای تداوم بخشیدن به راه نورانی شهدا، گفت: گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه و همچنین چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی را پیش رو داریم که باید برای آنها برنامه ریزی ویژه صورت گیرد.

وی در پایان درخصوص برپایی نمایشگاه کتاب خوزستان و اهمیت آن در توسعه فرهنگی استان بیان داشت: از نکات مثبت نمایشگاه برنامه‌های جنبی است که امیدواریم این برنامه‌ها هر سال تداوم داشته باشند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خانواده‌های شهدا با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها