پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
شورای نگهبان آمریکا سخت‌گیرانه‌تر از شورای نگهبان ما عمل می‌کند

سیدهاشم میرلوحی، نویسنده کتاب‌های «شورای نگهبان در آمریکا» و «داعشی‌های کراواتی» در نشست رونمایی از این آثار در قم، گفت: در آمریکا نهادی مانند شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شورای نگهبان ما عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم رونمایی از کتاب‌های «شورای نگهبان در آمریکا» و «داعشی‌های کرواتی» با حضور سید‌هاشم میرلوحی نویسنده آثار، مسعود پیرمرادیان مدیرعامل موسسه نشر معارف و جمعی از نویسندگان و فعالان رسانه ای در دفتر موسسه نشر معارف قم برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست مسعود پیرمرادیان مدیرعامل موسسه نشر معارف قم، مهمترین مولفه جامعه اسلامی و نظام اسلامی را توانایی استدلال آن برشمرد و گفت: باید با استفاده از این مزیت در مقابل نظام سلطه ایستاد و با بصیرت‌افزایی، زشتی‌های نظام سلطه را آشکار کرد.
 
وی اضافه کرد: جامعه‌ی ما در شرایط کنونی بیش از هرزمانی نیاز به دشمن‌شناسی دارد. دشمنان ایران اسلامی در فضای مجازی توییت می‌کنند و خود را حامی مردم ایران معرفی می‌کنند اما می‌بینیم که بزرگ‌ترین جنایت‌ها و فشارها را علیه مردم ایران مرتکب شده‌اند.
 

پیرمرادیان به ویژگی‌های کتاب «شورای نگهبان در آمریکا» و «داعشی‌های کرواتی» اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگی‌ این کتاب‌ها تسلط جناب آقای میرلوحی بر مباحث جامعه غربی است. ایشان سال‌ها در ایالات متحده زندگی کرده‌اند و همین عامل باعث شده است به درستی رفتارها و اندیشه‌های آن‌ها را درک و منتقل کند.
 
مدیرعامل موسسه نشر معارف قم آمریکا را بزرگ‌ترین دشمن بشریت دانست و یادآور شد: آمریکا به لحاظ اندیشه‌ای هیچ‌گونه برتری بر ما ندارد. تنها عاملی که دشمن را توانمند کرده است، تسلط آن‌ها بر رسانه و استفاده از این ابزار قدرتمند است. آمریکایی‌ها از این ابزار برای زیباجلوه دادن خود و زشت جلو دادن جامعه‌ی ایرانی استفاده می‌کنند.
  
در بخش دوم از این نشست سید‌هاشم میرلوحی نویسنده به 3500 صفحه متن چاپ شده از خود اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های«هالیوود؛ قالب ریز و شکل‌دهنده افکار و اندیشه‌ها»، «گشت ارشاد در آمریکا» و «آمریکای بدون نقاب» و همچنین «شورای نگهبان در آمریکا» و «داعشی‌های کرواتی» به‌دنبال معرفی چهره واقعی آمریکا بوده‌ام.
 
میرلوحی هدف خود را از نگارش «شورای نگهبان در آمریکا» و «داعشی‌های کرواتی» عمل به وظیفه انقلابی و تلاش برای آگاه کردن جامعه عنوان کرد و گفت: به‌دلیل اطلاع از ناآگاهی مردم از چهره واقعی آمریکا و شناختم از ابعاد سیاسی و اجتماعی ایالات متحده به عنوان کسی که سال‌ها آنجا زندگی کرده‌ام، وظیفه انقلابی خود دانستم برای تبیین ابعاد حقیقی نظام سرمایه‌داری این کتاب‌ها را بنویسم.
 
وی اضافه کرد: اکثر مردم ایران از جمله برخی مسئولان کشور نسبت به چهره واقعی آمریکا اطلاعی ندارند و یا اطلاع آن‌ها بسیار ناقص و تحریف شده است.
 

نویسنده کتاب «شورای نگهبان در آمریکا» ادامه داد: متاسفانه برخی اساتید و معلمان و همچنین رسانه‌های کشور به دلیل عدم آگاهی نسبت به چهره واقعی آمریکا ناآگاهانه در حال تطهیر و قدرتمند نشان دادن ایالات‌ متحده هستند.
 
این نویسنده با تاکید بر اینکه اندیشمندان آمریکایی به تنزل اخلاقی و منجلاب فرهنگی آمریکایی اعتراف می‌کنند، گفت: ایالات ‌متحده با استفاده از ابزار سینما به گونه‌ای فرهنگ‌اش را تبلیغ می‌کند که مخاطب تصور می‌کند تنها فرهنگ متعالی موجود، فرهنگ آمریکایی است.
 
این نویسنده شناخت واقعیت‌های آمریکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: چهره بدون تحریف ایالات‌ متحده موجب شده است جامعه گرفتار تحریف‌های رسانه‌ای از چهره زشت استعمار و استکبار نشوند.
 
نویسنده «داعشی‌های کرواتی» تصریح کرد: فرهنگ غرب به دنبال به ثمر رسیدن دکترین شیطان و به دام افتادن ملت‌ها در دام شیطان است.
 
میرلوحی به کتاب «شورای نگهبان در آمریکا» گریزی زد و گفت: ایالات‌متحده آمریکا نهادی مانند شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران دارد و شورای نگهبان آمریکا بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شورای نگهبان جمهوری اسلامی عمل می‌کند.
 

وی در رابطه با دمکراسی و سیستم انتخابات در آمریکا گفت: رییس جمهوری آمریکا توسط اعضای الکترال کالج انتخاب می‌شود، این اعضا توسط سران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه انتخاب می‌شوند. این مساله باعث شده کاندیدایی که رای مردمی بیشتری دارد در چندین انتخابات به‌عنوان ریاست جمهوری انتخاب نشود.
 
میرلوحی با اشاره به ویژگی‌های کتاب‌های «داعش‌های کرواتی» پرداخت و تصریح کرد: در «داعش‌های کرواتی» بخش کوچکی از جنایت‌های آمریکا به معرفی کرده ام.
 
نویسنده «آمریکای بدون نقاب» افزود: آمریکا با استفاده از رسانه به گونه ای تبلیغات  انجام داده که مردم دنیا وقتی نام داعش را می‌شنوند، افراد مسلمان با ریش‌های بلند در ذهن آن‌ها تداعی می‌شود اما واقعیت این است که مقام‌های آمریکایی داعشی‌های واقعی اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها