سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
«این سه نفر را ببخشید»

جدیدترین نشست کتابخوانی بیمارستان دوستدار کتاب شهیدیثربی کاشان به بررسی کتاب «این سه نفر را ببخشید» نوشته محمود معظمی از کتاب‌های انتشارات نگاه نوین اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، زهرا مقدمی در چهل و ششمین نشست کتابخوانی در بیمارستان دوستدار کتاب شهیدیثربی کاشان که روز دوشنبه 23 دیماه برگزار شد، گفت: کتاب «این سه نفر را ببخشید» به‌قلم محمود معظمی حاصل پیاده‌سازی مطالب برنامه‌ای تلویزیونی با عنوان: «چشم‌ها را باید شست » است که با زبانی شیوا و روان به مخاطب می‌آموزد چگونه زیر بار یک زندگی بی‌هدف و ملال‌آور نرود و جهان را به جای بهتری برای خود و دیگران تبدیل کند.
 

 
وی در ادامه افزود: کتاب مدام در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان دنیا را تبدیل به جایی برای بهتر زندگی کردن کنیم و نویسنده نیز در مقدمه تاکید می‌کند که یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که ساختار آن از یکسری مفاهیم کاربردی در زندگی روزمره به زبان روان تشکیل یافته که هر یک به طور مستقل مفاهیم خود را منتقل می‌کنند و از این رو شما می‌توانید از هر کجای کتاب خواندن را آغاز کنید.

به گفته مقدمی، این کتاب به ما نشان می‌دهد موفقیت آنقدرها پیچیده و سخت نیست، کافی است خودمان را بیشتر دوست بداریم زندگی‌مان را آنگونه که دوست داریم بسازیم.

این منتقد با بیان اینکه براساس گفته نویسنده نباید خوشبختی را یک حس دانست که با داشتن چیز دیگری حاصل شود، گفت: خوشبختی یک توانایی و قابلیت ذهنی است که این توانایی نیز مانند سایر مهارت‌های زندگی به آموزش و تمرین نیاز دارد.در راه آموختن خوشبختی باید سه گروه از انسان‌ها را بخشید و به مسیر اصلی ادامه داد.

مقدمی با اشاره به نام کتاب یادآور شد: این سه نفری که باید ببخشیم، از سه گروه تشکیل شده که گروه اول «خود درونی» ما است که برای شاد زیستن ابتدا نیاز است به یک صلح درونی دست پیدا کرد. گروه دوم والدین یا پدرها و مادرها هستند که همواره آرزوی خوشبختی فرزندانشان را دارند اما همراهی آنها جز با بلوغ روانی و شخصیت مستقل درخود فرد اتفاق نمی‌افتد. پرورش شخصیت متکی به خود است و باید از دیگران توقع و انتظار نداشته باشیم و این امر از ضروری‌ترین مراحل رسیدن به خوشبختی است.

وی همچنین به  گروه سوم ازنگاه این کتاب  اشاره کرد و ادامه داد: برخی از افراد همیشه گله‌مند هستند و انرژی منفی زیادی را به دیگران منتقل می‌کنند با توجه به مضمون این کتاب افراد گله مند اگرچه روحیه دیگران را مسموم می‌کنند اما برای رسیدن به خوشبختی باید از خشم و انتقام نسبت به آنها عبور کرد و این گروه را نیز مانند دو گروه قبلی بخشید.

یادآور می‌شود، «عاشق شو»، «به خودت برچسب نزن»، «در را محکم تر ببند»،«مواظب باش چه می‌گویی»، «چگونه در میانه مشکلات، از زندگی لذت ببریم» عناوین تعدادی از سرفصل‌های کتاب «این سه نفر را ببخشید» به قلم محمود معظمی است که در سال 1395 توسط انتشارات نگاه نوین منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها