سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
امیرسرتیپ خلیلی: حاج قاسم رکورددار حضور در جبهه‌ها بود

امیر سرتیپ خلیلی در نشست خوانش کتاب «حاج قاسم؛ جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی» ضمن خوانش فرازهایی از این کتاب، حاج قاسم را رکورددار حضور در جبهه های جنگ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، نشست خوانش کتاب «حاج قاسم؛ جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی» که به کوشش علی اکبری مزدآبادی تدوین شده است، با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب همدان برگزار شد.

میرزامحمد سلگی، راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» در این نشست با بیان اینکه این کتاب برای من درس و الگو است، تصریح کرد: برای پی بردن به شخصیت شهیدان توصیه می‌شود کتاب‌های زندگینامه آنان و رزمندگان خوانده شود. در این کتاب بیش از هرچیزی به مبانی اعتقادی شهید سلیمانی پرداخته شده است که شاید ما هم زیاد به این ابعاد اعتقادی ایشان ورود پیدا نکرده باشیم.

سلگی با بیان اینکه هم ما کار نظامی کردیم و جنگیدیم و هم دشمن در مقابل ما کارهایی را انجام داده، افزود: در کشور و فرهنگ ما این ویژگی‌ها و خاطرات درس و عبرت می‌شود اما در طرف مقابل حرفی از آن نیست. عاملی که باعث تاکید بر خواندن خاطرات رزمندگان و خصوصا شهید سلیمانی می‌شود، بهره‌مندی از ویژگی‌های آنان است. باید به بعد نظامی سردار سلیمانی هم پرداخته شود زیرا با استفاده از بعد نظامی کاری کرد که مورد بغض استکبار جهانی قرار گرفت. 

این سردار جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: صرفا دیدن ویدئوهای مربوط ایشان شناخت ایجاد نمی‌کند بلکه باید درباره ایشان بیشتر مطالعه کرد و جنبه‌های مختلف از شخصیت ایشان را در نظر گرفت.

امیرسرتیپ خلیلی، رئیس انجمن ادبی بوعلی با اشاره به مقدمه کتاب بیان کرد: این کتاب بنا نداشته است که زمانی غیر از  زمان دفاع مقدس را از زندگی رزمی ۴۰ ساله سردار سلیمانی ثبت کند و فقط درباره ۸ سال از زندگی ایشان نگاشته شده است.

وی ابتدا بخشی از کتاب را با عنوان حاج قاسم به روایت قاسم سلیمانی خواند و گفت: نشنیدم که کسی ۴۰ سال مداوم در جبهه‌های جنگ حضور داشته باشد و سردار سلیمانی در زمینه حضور در جبهه جنگ رکورددار است.

سلگی با بیان اینکه بر اساس محاسبات مادی، دشمن بر ما چیره می‌شد اما در محاسبات معنوی محاسابات به نفع ما بود، افزود: این کتاب بر مبنای اعتقادات و محسبات معنوی است.

خلیلی سه فراز از این کتاب در خصوص گلایه از برخی خاطرات دروغین پخش شده در تلویزیون و درج شده در کتاب‌ها درباره جنگ تحمیلی، وابسته نبودن سردار سلیمانی به هیچ حزب و جناحی و ایستادگی ومقاومت جهت نجات سربازان را خواند.

سردار مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست به نقل خاطراتی از سردار سلیمانی و اثرگذاری ایشان بر سیاست‌های یکی از کشورهای همسایه پرداخت.

کتاب جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی نوشته علی اکبر مزدآبادی در سال ۱۳۹۴ توسط نشر یا زهرا (س) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها