چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
نامگذاری اولین کتابخانه شهر مبارک‌آباد به‌نام شهید سلیمانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: چهارمین نشست کتابخوان ویژه نوسوادان در استان فارس فردا پنجشنبه 19 دیماه با حضور مربیان و سوادآموزان نهضت سوادآموزی فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، عنوان کرد: چهارمین نشست کتابخوان ویژه نوسوادان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، روز پنجشنبه 19 دیماه ساعت 10 صبح در سالن کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: گفت‌وگوی مسئولان در راستای همکاری مشترک و اجرای تفاهمنامه ملی، همچنین اجرای طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان و معرفی شش کتاب توسط سوادآموزان استان از جمله برنامه‌های این نشست خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: توجه به نیازهای کتابخوانی قشر نوسواد در استان فارس از سه سال گذشته آغاز شده است و کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های گسترده‌ای را در این راستا اجرا کرده‌اند.

به گفته منوچهری، در این راستا طرح کتابخوان ویژه نوسوادان برای اولین‌بار در استان فارس برگزار شد و مورد استقبال نهضت سوادآموزی کشور قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: امسال، برای چهارمین سال پیاپی این نشست به منظور گرامیداشت هفته سوادآموزی، به‌صورت استانی و با حضور مسئولان دو سازمان، نوسوادان و مربیان نهضت برگزار می‌شود.

منوچهری همچنین از افتتاح کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه مبارک آباد قیر و کارزین مزین به نام «سردار شهید قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت: در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران جهموری اسلامی، کتابخانه عمومی شهر مبارک آباد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد و به زودی افتتاح خواهد شد. این نامگذاری با هماهنگی فرماندار شهرستان و با استقبال اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی قیر و کارزین و مبارک آباد انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اعلام اینکه شهر مبارک آباد دومین شهر فاقد کتابخانه استان است که در سال جاری صاحب کتابخانه شده است، اضافه کرد: کتابخانه عمومی «سردار شهید قاسم سلیمانی» در متراژ 180 مترمربع است و ساختمان آن توسط خیرین اهدا شده است.

وی ادامه داد: مراحل تجهیز این کتابخانه به اتمام رسیده و به‌زودی مراسم افتتاح و بهره برداری از آن برگزار می‌شود.

منوچهری با اشاره به ادای احترام کتابداران کتابخانه‌های عمومی به یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، یادآوری کرد: این نامگذاری به احترام آزاده مردی انجام شد که دوران حیات و حتی شهادتش سبب وحدت و انسجام ایران اسلامی بود و مردم منطقه و جهان در برابر شجاعت و ایثار او به پاخاستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها