شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
تهران در رتبه نخست فروش پاییزه کتاب

آمارهای رسمی پاییزه کتاب98 حاکی از آن است که استان تهران در فاصله چهارروز مانده تا پایان طرح، توانسته هم به‌لحاظ تعداد و هم به‌لحاظ مبلغ فروش، پیشتاز استان‌های کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با پشت سر گذاشتن بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه 30آبان‌ماه با آئین کتابگردی به کار خود خاتمه داد، پاییزه کتاب در موعد تمدید شده، همچنان کار خود را تا سه‌شنبه پنجم آذرماه ادامه می‌دهد.

بر اساس آمارهای ثبت شده بر پایگاه پاییزه کتاب 98، تا صبح شنبه (2آذرماه) با مشارکت 608 کتاب‌فروشی در سراسر کشور، 241هزار و 381 جلد کتاب در قالب طرح فروخته شده که مبلغ کل این کتاب‌ها بیشتر از 7میلیارد و 350میلیون تومان بوده است.

آمارهای جزئی‌تر نشان می‌دهد که استان تهران با فروش 36032 جلد کتاب با بهای بیش از یک‌میلیارد و 300میلیون تومان، پیشتاز استان‌های کشور بوده است. در استان تهران، مجموعا 101 کتاب‌فروشی در طرح پاییزه مشارکت دارند که 96 کتاب‌فروشی در شهر تهران و 5 کتاب‌فروشی از سایر شهرهای استان در طرح فعال شده‌اند.

خراسان رضوی، خوزستان، قم، اصفهان، گیلان، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه مقام‌های دوم تا دهم پرفروش‌ترین استان‌ها از نظر تعداد فروش را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در نمودار پرفروش‌ترین استان‌ها به‌لحاظ مبلغ فروش، استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، قم، گیلان، خوزستان، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی و کردستان جایگاه دوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.

اهوازی‌ها می‌درخشند
کتاب رشد(شعبه نادری) اهواز، دنیای کتاب قم، پردیس کتاب مشهد، کتاب فرازمند رشت، شهر کتاب مشهد، کتاب رشد(شعبه مرکزی) اهواز، کتاب شرق اهواز، کتاب آبان مشهد، کتاب محام اهواز و شهرکتاب اصفهان(شعبه چهارباغ بالا) رتبه‌های یکم تا دهم پرفروش‌ها به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان، کسب رتبه نخست کتاب‌فروشی رشد(شعبه نادری) اهواز و تکرار شدن نام اهواز با سه کتاب‌فروشی کتاب رشد(شعبه مرکزی)، کتاب شرق و کتاب محام، جایگاه قابل توجهی را در پاییزه 98 برای مرکز استان خوزستان ایجاد کرده است.

استان‌های کم‌ّبرخوردار در انتهای جدول
در قعر جدول پاییزه کتاب، نام استان ایلام که تنها با یک کتاب‌فروشی؛ یعنی «پاتوق کتاب ایلام» در طرح پاییزه شرکت کرده، نمایان است. این کتاب‌فروشی با گذشت نزدیک به 10 روز از طرح، توانسته است 327جلد کتاب را در قالب طرح به‌فروش برساند که بهای این کتاب‌ها نیز 7میلیون و 191هزار تومان ثبت شده است.

استان چهارمحال بختیاری با مشارکت سه کتاب‌فروشی و فروش 815 جلد کتاب به مبلغ 22میلیون و 793هزار تومان و استان هرمزگان با مشارکت 3 کتاب‌فروشی و فروش 1436 جلد کتاب به‌مبلغ 32میلیون و 769هزارتومان جایگاه‌های بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها