جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
خادمان نشر استان لرستان تقدیر شدند

در آخرین روز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، در مراسمی در خرم‌آباد، از خدمات خادمان نشر استان لرستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آئین تجلیل از خادمان نشر استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر و در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: کتاب و کتابخوانی تا آنجا اهمیت دارد که مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) بارها بر اهمیت فرهنگ کتاب‌خوانی تاکید کرده و توجه ویژه مسئولان و عموم مردم به این ظرفیت‌ مهم را متذکر شده‌اند.

احمدحسین فتایی، تصریح کرد: کتاب محور بزرگترین بعثت نبوی کل تاریخ است و آنچه باعث ایجاد فاصله بین کشورهای توسعه با سایر کشورها شده، اهمیت دادن به موضوع کتابخوانی است؛ زیرا فرهنگ پایه و اساس توسعه و کتاب بزرگترین داشته فرهنگی هر ملتی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب، به هفته کتاب ختم نمی‌شود و ما در طول سال در این زمینه فعالیت داشته و داریم، ادامه داد: راه‌اندازی 100 باشگاه کتابخوانی در لرستان در دستور کار این اداره‌کل است.

فتایی افزود: ارائه 40 طرح در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و 50 طرح در حوزه پژوهشی و علمی، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان، رونمایی از 100 عنوان تازه‌های نشر لرستان، اجری طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی و اهدای کتاب به مناطق کمتر توسعه‌یافته و مراکز فرهنگی و هنری در طول 6 ماهه اول امسال انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، گفت: گرچه بسیاری معتقدند فضای مجازی عرصه را بر کتاب و کتابخوانی تنگ کرده، اما کتاب همچنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در میان مردم برخوردار است و تمام تلاش ما به عنوان متولی فرهنگ در لرستان بر این است تا سرانه مطالعه در استان را افزایش دهیم.

در آئین تجلیل از خادمان کتاب لرستان، همچنین محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: ناشران بهترین تضمین‌کننده کیفیت موضوعی کتاب هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، افزود: اهمیت علم بر کسی پوشیده نیست و انتقال آن نیازمند ابزار و امکاناتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


ثمینی با اشاره به مشکلات پیش روی ناشران و گرانی قیمت کاغذ، گفت: این مشکلات ناشران کشور و لرستان را در معذوریت قرار داده اما، دولت با پرداخت یارانه و سوبسید به این حوزه، بخش فرهنگ و هنر را تقویت کرده و می‌کند.

وی تصریح کرد: آگاهی رسانی و انتقال فرهنگ‌ها در جوامع بشری نیازمند قلم زدن و توضیح و تحلیل است که لازمه این امر برنامه ریزی کارشناسی و تخصصی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، افزود: در سالیان گذشته علاوه بر کمیت، کیفیت بخشی محتوای کتاب‌ها و حرکت در جهت رشد و هدایت انسانها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و اکنون نیز بر حوزه نشر و ناشران توجه ویژه ای دارند.

محمود ثمینی با اشاره به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و تکنولوژی روز در زمینه کتاب ادامه داد: این اقدامات بسیار ارزشمند است و آنچه برای انسان ماندگار و لذت بخش است مطالعه کتاب می‌باشد.

وی گفت: هر نوشته‌ای که باعث رشد و آگاهی جامعه و تعالی مردم شود جایگاه ارزشمند و ویژه ای دارد که این آثار ارزشمند را ناشران تهیه و در اختیار مردم گذاشته اند، لذا فعالان حوزه نشر، مسوولیت اجتماعی خطیری بر عهده دارند که در نزد خواص و عوام محترم شمرده شده و می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها