پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
نشر اساطیر نخستین مقصد کتابگردان در کریم‌خان

اهالی فرهنگ در روز کتابگردی با حضور در خیابان کریم‌خان از کتابفروشی‌های این خیابان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ نخستین مقصد کتابگردان در این خیابان نشر اساطیر به مدیریت جربزه‌دار بود، احمد مسجدجامعی در این کتابفروشی با یاد کردن از مرحوم جلال همایی به ذکر خاطراتی از تشکیل دانشکده ادبیات پرداخت و از تعطیلی دانشنامه تشیع و نیمه‌تعطیل بودن انتشارات دانش‌گستر اظهار تأسف کرد.
 
در ادامه این بازدید احمد مسجدجامعی درباره وضعیت انتشارات اساطیر از جربزه‌دار سوالاتی پرسید که این ناشر با اظهار رضایت از وضعیت کاری این انتشارات بیان کرد: نزدیک به 30 سال پیش در شروع کار انتشارات اساطیر احمد مسجدجامعی یک قلمدان به من هدیه کرد که هنوز آن را به یادگار دارم. وی در تمام این سال‌ها در حد توان از ما حمایت کرده و همچنان این کار را ادامه می‌دهد هر کاری که در این سال‌ها کرده‌ایم ادای دینی به این خاک پاک اهورایی بوده‌اند.
 
وی افزود: ما در زمینه چاپ کتاب‌هایی در حوزه‌های فرهنگ، تمدن و ادبیات ایران از حدود 30 نفر از بزرگان فرهنگ و ادب فارسی استفاده می‌کنیم که من خاک پای تمام این بزرگان را می‌بوسم. در چاپ هر کتاب از نظرات کارشناسانه این اساتید و مشورت‌های آن‌ها بهره می‌بریم.
 
جربزه‌دار اظهار کرد: از روز اول یک هدف داشتیم و آن این بوده که کتابی باید چاپ شود که در انتشار فرهنگ و تمدن ایرانی موثر باشد. سود، چندان در اولویت کار ما قرار نداشته و بیشتر هدف‌مان کمک به اهالی فرهنگ و تجهیز کتابخانه‌ها برای اعتلای فرهنگ ایران بوده است و تا زنده‌ایم این راه را ادامه می‌دهیم.
 
مدیر نشر اساطیر گفت: در این راستا کتابخانه‌ای برای آیندگان مهیا کرده‌ایم که در آن حدود 20هزار جلد کتاب مرجع ایرانشناسی و نزدیک به 10 تا 20هزار جلد نشریات ادواری جمع‌آوری شده است که همچنان این کار ادامه دارد و هر روز بر غنای این کتابخانه افزوده می‌شود، سعی می‌کنیم ادای دینی به وطن کرده باشیم.
 
در ادامه این گپ و گفت صمیمانه بین اهالی فرهنگ جمشید کیانفر نیز درباره انتشارات اساطیر سخنانی ایراد کرد وی گفت: اگر یک فرد در دنیای نشر پیدا شود که اسمش موافق با عملکرد و برنامه‌ریزی‌اش باشد همین جربزه‌دار است. کار ایشان ادامه‌دار و پیوسته بوده است هرچند بازار پررونقی از لحاظ مادی نداشته ولی تنها یک چیز او را در این کار نگهداشت و آن هم عشق به این حوزه بوده است. ایشان اگر این سرمایه را در هر کار دیگری به کار می‌انداخت خیلی پیش از اینها سود می‌کرد تا اینکه 16 جلد تاریخ طبری، 10 جلد حافظ و کتاب‌های بسیار نفیس دیگری همچون ناسخ‌التواریخ را چاپ کنم. جربزه‌دار سود را برای کارهایی که سود نداشت خرج می‌کرد و راز بقای اساطیر هم همین تراز بودن است. شعر مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید کاملا در مورد ایشان صادق است.
 
پروین استخری، همسر جمشید کیانفر که خود در جرگه نویسندگان است نیز در جملاتی کوتاه درباره این ناشر پیشکسوت گفت: تنها عشق باعث می‌شود که یک نفر چنین حرفه‌ای را انتخاب کند بدون آنکه چشمداشت مادی داشته باشد. واقعا ناشران حرفه مقدسی دارند که بدون نگاه به سود و زیان سعی در خدمت به فرهنگ مملکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها