پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
10 هزار عنوان کتاب به شهر سیل‌زده پلدختر اهدا می‌شود

احمد مسجد جامعی در جریان بازدید از کتابفروشی موسسه خانه کتاب و گفت‌وگو با رضا ساکی، مسئول هفته کتاب پلدختر، نسبت به اهدای 10 هزار عنوان کتاب به کتابفروشی‌های شهر پلدختر قول مساعدت داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ در ادامه پویش روز کتابگردی که از ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه 30 آبان آغاز شد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران؛ نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب؛ نادر قدیانی، ابوالفضل رفیع و جمعی از مسئولان فرهنگی از چند کتاب‌فروشی در راسته خیابان انقلاب بازدید کردند.
 
مسجدجامعی در بازدید از کتابفروشی جهاد دانشگاهی، از قفسه کتاب‌های عکاسی انتشارات جهاد دانشگاهی دیدن کرد و برخی از عناوین آن مانند دانشنامه عکاسی، ذهن عکاس، تاریخ عکاسی و ... را خریداری و به عکاسان حاضر در این پویش اهدا کرد.
 
در ادامه مسئولان فرهنگی با حضور در غرفه کتابفروشی موسسه خانه‌کتاب توضیحات رضا ساکی، مسئول هفته کتاب پلدختر را درباره وضعیت آسیب‌های وارده به کتابفروشی‌های شهر پلدختر، شنیدند.
 
ساکی با ارائه توضیحاتی درباره صدمات وارده به کتابفروشی‌های پلدختر در جریان سیل 12 فروردین سال جاری گفت: براساس آماری که به دست آمده، تنها از کتابفروشی فردوسی این شهر 9هزار و 76 جلد کتاب از بین رفته است. همچنین 4 بنای کتابفروشی به صورت کامل تخریب شده که بازسازی آن نیازمند حمایت‌های دولتی است.

به گفته ساکی، مردم و ناشران می‌توانند آثار اهدایی خود را تا تاریخ پنجم آذرماه برای تجهیز و بازسازی کتابفروشی‌های پلدختر اهدا کنند. 

همچنین بر اساس گفته‌های وی، نشر اطراف از نخستین ناشرانی بوده که به این پویش پیوسته و برخی ناشران دیگر نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
حسینی‌پور نیز در همین راستا توضیح داد: در جریان بازدید از شهر پلدختر متوجه شدیم که تعداد زیادی از کتابفروشی‌های این شهر به صورت کامل از بین رفته است. همچنین تعدادی از ناشران در دیداری که با ما داشتند تقاضا کردند که ناشران با آن‌ها در جریان بازسازی کتابفروشی‌ها و تعویض و امانت کتاب‌ها همراهی کنند.
 
مسجدجامعی نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه با هماهنگی اتحادیه ناشران و کتابفروشان 10هزار عنوان کتاب به شهر پلدختر اهدا خواهد شد، درخواست کرد که ناشران زن نیز در این پویش همراهی داشته باشند.
 
در ادامه پویش روز کتابگردی، مسئولان فرهنگی، از مرکز پخش ایثار که تمامی کتاب‌های موجود در کتابفروشی خود را با هدف ارتقا کتابخوانی با تخفیف 50درصدی ارائه می‌کرد، بازدید کردند.
 
«نشر اسم»، مقصد بعدی پویش روز کتابگردی بود. مسئول فروش کتابفروشی اسم در این بازدید توضیحاتی را درباره فعالیت‌های کتابفروشی اسم که در کسوت ناشر نیز فعالیت می‌کند ارائه کرد.
 
حسینی‌پور در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه پویش روز کتابگردی باید با تلاش رسانه‌ها از آیین دولتی به رسمی مردمی تبدیل شود گفت: بخشی از مشکلات کتابفروشی‌ها در این گفت‌وگوهای غیررسمی به آسانی حل می‌شود و خوب است که با تعمیم پویش روز کتابگردی به سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده شود. البته رسانه‌ها نیز باید کمک کنند تا روز کتابگردی مردمی‌تر شود.
 
احمد مسجدجامعی در پایان دیدار خود از کتابفروشی اسم با چند تن از مخاطبان کودک حاضر در این کتابفروشی گفت‌وگو کرد و زمانی که از «باربد شبستری» دانش‌آموز مقطع ششم ابتدایی پرسید که چه کتابی را می‌خواهد هدیه بگیرد، کتاب «ملت عشق» را درخواست کرد.

باربد شبستری پس از دریافت این هدیه، گفت که به صورت حرفه‌ای کتاب می‌خواند و پیش از این نیز آثاری مانند رمان «قمارباز» اثر داستایوفسکی را مطالعه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها