شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
مذاکره ناشران ایرانی و چینی برای مبادله پایاپای رایت

یک آژانس ادبی چینی متقاضی مبادله 10 عنوان کتاب شده؛ یعنی در ازای 10 عنوان کتاب چینی 10 عنوان کتاب ایرانی بگیرند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست معرفی برندگان تصویرگری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای با حضور رئیس نمایشگاه بولونیا، از برنامه‌های امروز این نمایشگاه بود که در آن برگزیدگان تصویرگری مسابقه فرفره طلایی 2019 مشخص شدند. فرفره طلایی، یک مسابقه بین‌المللی تصویرگری است که به شکل سالانه، به‌عنوان بخشی از نمایشگاه کتاب کودکان شانگهای چین (CCBF)، با حمایت سازمان چاپ و انتشار شانگهای برگزار می‌شود.
 

براین اساس، 1900 اثر به این مسایقه تصویرگری رسیده بود که از بین آن‌ها ایوان کانو، تصویرگر ایتالیایی به عنوان نفر اول معرفی شد. همچنین آندره لتریا، تصویرگر پرتقالی نفر دوم و یانگ ژونگ، تصویرگر ژاپنی به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

آثار پروین حیدری‌زاده از ایران نیز به این نمایشگاه تصویرگری راه‌یافته بود. 

​به گفته محمدتقی حق‌بین، نماینده انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در این نمایشگاه، یک آژانس چینی و یک مشاور روسی در این روز در غرفه ایران، مذاکره کردند. این آژانس ادبی تقاضای مبادله 10 عنوان کتاب را داشت؛ یعنی در ازای 10 عنوان کتاب چینی 10 عنوان کتاب ایرانی بگیرند.

سحر ترهنده، نماینده انتشارات فاطمی، هم با ناشری از چین مذاکره کرد.
 
 

کارگاه «کاغذهای جادویی؛ کتاب‌های تاشو»، «رویکردهای جدید در فروش کتاب»، «کتاب‌هایتان از کجا سر در می‌آورند؟»، «در معایب و مزایای کار با مدیربرنامه‌ها»، کارگاه «خلق کاراکترهای حیوانی برای کتاب تصویری»، «فرصت‌های همگانی در نشر دیجیتال»،‌ «همایش داوران 2019 و برندگان 2018،‌ «تمرکز بر تصویرگری نروژی»،‌ «داستان و افسانه‌های نهان در پس تصویرگری» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که شنبه (16 نوامبر) در این نمایشگاه برگزار می‌شود.
 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگ‌های روز جمعه (24 آبان‌ماه) فعالیت خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه بخش فروش برای عموم از بخش نمایشگاه تخصصی جدا شده و مردم با خرید بلیت می‌توانند به این بخش مراجعه کنند. همچنین بخش فروش رایت و خرید عمده کتاب برای کارشناسان نشر فقط با کارت ویژه امکان‌پذیر است.
 
علاوه بر نمایش کتاب، فعالیت‌های متنوع دیگری مانند مسابقه تصویرگران جوان فرفره‌ طلایی، جایزه ادبی کتاب کودک چن بوچوئی، جشنواره‌ نویسندگان کتاب کودک، برنامه‌ بازدید ناشران بین‌المللی از شانگهای و برگزاری تعداد زیادی سمینار و رویدادهای مرتبط با ترویج کتابخوانی در این نمایشگاه انجام می‌شود.
 
کارگاه تصویرگری -نقاشی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها- شخصیت‌پرازی با حضور الینا الیس، برنده مسابقه فرفره طلایی 2018، تحلیل بازار کتاب‌های صوتی کودک و نوجوان در چین، معماری و طراحی در کتاب‌های کودک معاصر، تحلیل بازار جهانی نشر کودک؛ داده‌ها و روندها، کارگاه «چگونه هویتی بصری خلق کنیم؟» با حضور نویسنده برگزیده نمایشگاه بولونیا 2018، سرمایه‌گذاری برای آینده؛ ارزش بازار، کتاب کودک چین و صنعت محتوای کتاب، کارگاه: خلاقیت تحت محدودیت از برنامه‌هایی بود که روز جمعه (15 نوامبر) اجرا شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها