شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
فروش بیش از 50000 کتاب در طرح پاییزه کتاب ظرف 48 ساعت

طرح پاییزه کتاب طی دو روز نخست از هفته کتاب به فروش 52هزار نسخه کتاب معادل به مبلغ ۱۶,۶۰۶,۹۸۲,۸۹۸ ریال رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طرح پاییزه کتاب از طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مجری‌گری موسسه خانه کتاب برای حمایت از کتاب‌فروشان و ناشران به مناسبت هفته کتاب از 23 تا 30 آبان ماه به مدت 8 روز در تهران آغاز شد.

در این طرح که با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آغاز شده برای تمامی کتاب‌فروشی‌های عضو طرح، 20 درصد تخفیف فروش تا سقف 120هزار تومان درنظر گرفته‌شده‌است.

بر اساس آمار به‌دست‌آمده تا به‌حال (روز شنبه 25 آبان ماه) 600 کتاب‌فروشی عضو طرح شده‌‌اند که 131 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و 469 کتاب‌فروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند و تاکنون تعداد 52هزار و 800 نسخه کتاب به ارزش ریالی ۱۶,۶۰۶,۹۸۲,۸۹۸ در کتاب‌فروشی‌های عضو و در قالب طرح پاییزه به‌فروش رفته‌‌است.

تا این لحظه، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، پردیس کتاب مشهد، کتاب رشد اهواز و شهرکتاب مشهد بوده‌‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با فروش 8197، تهران 8097 و خوزستان 6112 نسخه فروش، بوده‌‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های اصفهان، گیلان، قم، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه در رتبه‌های دیگر قرار می‌گیرند.

پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.
 
هرچند که هماهنگی و ثبت‌نام برای طرح پاییزه کتاب 98 با تاخیراتی همراه بود، اما آمارها حاکی از آن است که کتاب‌فروشان توانسته‌اند فعالیت خود را از روز اول طرح، به‌شکل قابل قبولی پیش ببرند و از سهمیه یارانه فروش خود به‌نحو احسن استفاده کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها