یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸
انتشار آثار برگزيده يازدهمين دوسالانه عكس

«مسعود زنده‌روح‌ كرماني» مدير اجرايي يازدهمين دوسالانه عكس ايران صبح امروز در نشست خبري این برنامه، از چاپ و انتشار آثار برگزيده آن همزمان با روز افتتاحيه خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري يازدهمين دوسالانه عكس ايران صبح امروز (12 آبان) با حضور "اسماعيل عباسي" دبير دوسالانه، "مسعود زنده‌روح كرماني" مدير اجرايي و "عباس ميرهاشمي" مشاور هنري در كتابخانه موزه هنرهاي معاصر برگزار شد.

در ابتداي اين نشست «اسماعيل عباسي» گزارش مختصري از فعاليت صورت گرفته اين دوسالانه ارايه داد و گفت: شوراي سياست‌گذاري اين دوسالانه در طول شش ماه فرصتي كه در اختيار داشت درباره نحوه انتخاب موضوع، انتخاب دبير، رقابتي و غيررقابتي بودن و همچنين انتخاب هيات داوران مذاكره و نتيجه‌گيري كرد و با توجه به تجربيات دوسالانه‌هاي نهم و دهم تصميم گرفتيم تا موضوع نمايشگاه را آزاد با گرايش هنري و نگاه خلاقانه انتخاب كنيم. 

وي ادامه داد: اين دوسالانه غيررقابتي‌ است، زيرا دوسالانه، فرآيند فعاليت‌هاي دوسال از عكاسي يك كشور است. از سوي ديگر با توجه به حجم آثاري كه به دست شوراي انتخاب مي‌رسد، قطعا تصميم براي انتخاب اثر برتر كار سخت و دشواري است كه با غيررقابتي‌شدن آن مي‌توانيم نمايشگاهي از فعاليت‌هاي دوسال گذشته عكاسي داشته باشيم. 

عباسي با اشاره به برگزاري همزمان اين دوسالانه در تهران و يزد، تصريح كرد: با پيشنهاد مدير دفتر هنرهاي تجسمي قرار شد تا اين برنامه علاوه بر تهران در شهرهاي ديگري هم برگزار شود كه استان يزد با توجه به امكاناتي كه در اختيار داشت براي ميزباني همزمان انتخاب شد و با توجه به امكان تكثير عكس‌ها همزمان يك نسخه از آنها در موزه صبا و نسخه ديگر در گنجينه فرهنگ و هنر يزد در ماه دی سال جاری به نمايش گذاشته مي‌شود.

«مسعود زنده‌روح كرماني» نيز درباره‌ چاپ كتاب دوسالانه يادآور شد: بعد از وقفه‌اي كه در كار دوسالانه ايجاد شد، ما زمان را براي چاپ كتاب از دست داديم؛ ولی اميدواريم با تلاش‌هايي كه صورت گرفته تا روز افتتاحيه اين كتاب را منتشر كنيم. 

«عباس ميرهاشمي» نيز افزود: در مديريت جديد دفتر هنرهاي تجسمي قرار شد تا شوراي سياست‌گذاري دست به تدوين آيين‌نامه كاملي براي دوسالانه‌هاي عكس بگيرد كه خوشبختانه نگارش آن تمام شده و بايد براي اجرايي شدن در شوراي معاونت هنري به تصويب برسد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط