پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
حق‌بین: بازار خوبی در چین برای ناشران و تصویرگران ایرانی فراهم شده است

محمدتقی حق‌بین از حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در نمايشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای خبر داد و گفت: امروزه در چین بازار خوبی برای ناشران و تصویرگران ایرانی فراهم شده است.

محمدتقی حق‌بین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نمایشگاه کتاب کودک شانگهای توضیح داد: صبح امروز (23 آبان) به عنوان نماینده انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به همراه تعدادی از ناشران وارد نمایشگاه کتاب کودک شانگهای شدیم. نمایشگاه در حال آماده‌سازی است و مراحل پایانی کار را می‌گذراند.
 

وی افزود: امسال انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب کودک شانگهای حضور دارد. 

این ناشر افزود: در این نمایشگاه کاتالوگ‌های کاغذی و دیجیتالی در قالب سی دی‌هایی آماده عرضه است. البته این کاتالوگ‌ها قبلا برای همه ناشران شرکت کننده چینی ارسال شده و قرار ملاقات‌هایی هماهنگ شده است. علاوه براین فعالیت‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران آثار تصویرگران برجسته‌ای که در جشنواره براتیسلاوا حضور داشته‌اند مانند حسن موسوی که برگزیده این جشنواره بوده را به نمایش می‌گذارد. 
 

وی در ادامه بیان کرد: انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان سعی می‌کند به صورت حرفه‌ای و اختصاصی در نمایشگاه‌های کتاب کودک در جهان شرکت کند و تلاش می‌کنیم با توجه به تصویرگری‌ها و مضامین آثار خوب حوزه کودک بتوانیم ارتباطات خوبی را با ناشران خارجی برقرار کنیم مخصوصا اینکه امروزه در چین بازار خوبی برای ناشران و تصویرگران ایرانی فراهم شده است و تعداد زیادی از تصویرگران ایرانی در مسابقه تصویرگری این نمایشگاه به فینال راه یافته‌اند.



حق‌بین درباره تعداد ناشران و کتاب‌های حاضر در غرفه ایران گفت: علاوه بر ارائه ۱۴۹ کتاب کودک از مجموع ۱۸ ناشر کودک و نوجوان در ایران، تعدادی از ناشران مانند برف، کتاب یک و کمال اندیشه هم در این سفر حضور دارند.

به گفته حق‌بین،mel rose book، افق، پیدایش، خانه ادبیات، خط خطی، دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، زیتون،سازوکار، نقش شمسه، شهر قصه، فاطمی، فنی ایران، قو، کتاب پارک، کتاب نیستان، لوپه تو، محراب قلم، نگارینه ناشرانی هستند که کتاب‌هایشان در این نمایشگاه حضور دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها