پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
اِلِمان کتاب در میدان کتاب شهرستان شاهرود رونمایی شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور محمدمهدی احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اِلِمان کتاب در میدان کتاب شهرک البرز شاهرود رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمدمهدی احمدی در این آئین ضمن بیان اینکه نگاه جامعه به کتاب باید یک برند علمی باشد افزود: امروز برند به‌عنوان عامل جذب افکار عمومی به شمار می‌رود؛ لذا اگر نگاه جامعه به سمت کتابخوانی سوق پیدا کرد، کتاب به درون زندگی انسان‌ها راه پیدا می‌کند زیرا انسان‌ها دنبال برند هستند و همین امر افزایش آگاهی در جامعه را به دنبال دارد.

وی ضمن بیان اینکه کتاب باید در سبد خانوار و افراد قرار گیرد، افزود: اگر در سبدی نان در کنار کتاب با وجود گرانی قرار گرفت به این معنا خواهد بود که کتاب جزو عناصر سبک زندگی قرار گرفته است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه امکان ندارد هرچقدر هم که شرایط اقتصادی نامطلوب باشد، نان نخوریم، گفت: اگر در این شرایط کتاب جزو کالاهای ضروری خانوار منظور شد، از حاشیه خارج می‌شود و جامعه رابطه منطقی با کتاب پیدا خواهد کرد.
 


احمدی بیان کرد: جامعه آگاه نیاز به ابزار تهدید و اجبار ندارد و خود به دنبال مسائل فرهنگی است که آن را در اولویت کار قرار می‌دهد که خوشبختانه شاهرود از این حیث پیشگام است. بدون کتاب همه مناسبات بر هم خورده و هیچ چیز سر جای خودش نیست.
 

در ادامه محسن احمدی، شهردار شاهرود با بیان اینکه معتقدیم کتاب و کتابخوانی باعث رشد فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: باور ما بر این است که کشور ما مبتنی بر دیرینه فرهنگی غنی است و تمدنی که با تکیه‌بر تمدن اسلامی حرف اول را در جامعه بشریت می‌زند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در راستای ترویج و ترغیب فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان با نصب المان‌های کتاب تاثیر بسزایی در القای سرانه کتابخوانی شهروندان داشته باشیم، گفت: با نصب المانهای شهری با احیا و باز زنده سازی از فرهنگ جامعه به وسیله ارتقای نقش المان‌های شهری، شاهد نهادینه شدن سبک نشانه سازی و نشانه پروری برای رساندن موضوع و مفهوم چه مستقیم و چه انتزاعی در پس پرده ی این رویه هستیم.

با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان یکی از دغدغه‌های فرهنگی مدیریت شهری شاهرود است عنوان داشت: در شهرو جامعه ای که سرانه مطالعه اهالی آن بالا باشد بی شک نظم، احترام به قانون، صیانت از محیط زیست،رعایت حقوق شهروندی و ...به عنوان یک فرایند بدیهی در کالبد شهر جریان می‌یابد که این موضوع بستر و چشم انداز مناسبی از یک شهر آرام و ایمن به تصویر می‌کشد.
 

شهردار شاهرود گفت: براین باور بود هستیم که تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی بر رفتار شهروندی تأثیرگذار خواهد بود و اگر مردم یک شهر کتابخوان باشند آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع در اداره امور شهری نیز کمک می‌کند.

احمدی ضمن بیان اینکه توجه به عنصر کتاب به‌عنوان عامل پویایی فرهنگی موردتوجه قرارگرفته است، اضافه کرد: گیاه بر روی المان کتاب بدین مفهوم است که کتاب زمینه آگاهی، رشد ،سبزینگی و تبلور جامعه را فراهم می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A. ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    سلام کاش بیشتر کار میکردید یه اثری نصب میکردید که جالبتر باشد. حداقلش اینه که برای عکس گرفتن جذاب باشه. واقعا این چیه؟ چرا هزینه نمی کنید به چهارتا هنرمند دردبخور بها بدید چهار تا نمادی طراحی کنن که صدها سال ماندگار باشه؟ مدیریتتون بیخوده واقعا .
  • مارال ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    این چیه آخه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها