شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
آشنا: در ایران به اندازه چین ناشر داریم

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ایران به‌اندازه چین ناشر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پیش از ظهر امروز شنبه 18 آبان در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان که در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد، گفت: با وجود تمام مشکلات، استقبال از نمایشگاه‌های کتاب و کتابخوانی بهبود یافته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه سالانه 600 هزار جلد کتاب عرضه می‌شود، گفت: در 7 نمایشگاه استانی بالغ بر 25 میلیارد تومان کتاب به فروش رسید.

آشنا عنوان کرد: سال گذشته 130 میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران از طریق دستگاه‌های کارتخوان خریداری شد که تراکنش‌ها 11 درصد افزایش داشت و این نشان دهنده استقبال مردم از کتاب است.

وی با بیان اینکه در ایران به تعداد چین در کشور ناشر وجود دارد، اظهار کرد: سالانه در کشور 100 هزار عنوان کتاب جدید چاپ می‌شود که 70 هزار عنوان آن چاپ جدید است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اینکه در دورترین استان‌ها باشگاه و انجمن و نمایشگاه‌های عمومی کتاب دایر است، گفت: کشور ایران برابر با کشور چین ناشر دارد اما گرانی کاغذ مشکلاتی ایجاد کرده که انتظار داریم همه فعالان در این حوزه برای رفع مشکل تلاش و همکاری کنند.

وی به نوزدهمین نمایشگاه کتاب استانی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: ناشران خوبی وارد استان شدند و اگر فضای کافی وجود داشت، امکان حضور 400 ناشر در استان بود. ما در بیشتر استان‌ها با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم.

آشنا عنوان کرد: به دلیل مشکلات مالی از برگزاری نمایشگاه کتاب استان در کهگیلویه و بویراحمد ناامید شده بودیم اما با همکاری مجموعه استان و استاندار این مشکل رفع شد.
 

در ادامه این مراسم سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از 200 ناشر و نمایندگی برتر از سراسر کشور و استان در این نمایشگاه حضور دارند، بیان کرد: 125 غرفه برای نمایشگاه در نظر گرفته شده که از این تعداد، 10 غرفه به مطبوعات و 10 غرفه به رسانه‌های دیجیتال اختصاص یافته است.

امان‌الله نجفی از اختصاص 350 میلیون تومان بن خرید کتاب از طریق شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه سخن به میان آورد و یادآور شد: کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف 30 الی 40 درصدی به فروش می‌رسند.
 
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محسوس کتاب در رشد و توسعه انسانی، بیان کرد: این نمایشگاه به مدت شش روز صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15 لغایت 20 در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج میزبان علاقمندان است.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از دیگر ظرفیت‌های دیده شده در نمایشگاه است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه برنامه‌های دیگری شامل محفل انس با قرآن، شاهنامه‌خوانی، رونمایی و نقد کتاب، روایت دفاع مقدس از نگاه نویسندگان ادبیات دفاع مقدس، نشست بررسی جایگاه مطالعه در سبک زندگی ونقش آن در تامین امنیت اجتماعی ،نقاشی و طراحی کودکان پیش بینی شده است.

یادآوری می‌شود، نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد از 18 تا 23 آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها