سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بهترین خودمان باشیم» برگزیده‌ای از درس‌گفتارهای کاربردی مجموعه‌ سلامتپاد است که با تکیه بر منابع معتبر و به‌روز علمی، با تمرکز بر فرهنگ بومی ایران، آماده شده و نشر ثالث اخیرا آن را منتشر کرده است. 

این کتاب دعوتی‌ست به نگاه‌کردن به خود از چشمی دیگر. سلامتپاد به‌واسطه‌ی انتشار کتاب، می‌خواهد به آحاد شهروندان ـ به طور ویژه زنان‌ ـ نشان دهد که چگونه با تقویت قدرت ذهن خود می‌توانند به رفتار، احساس‌ها و افکار خود تعادل ببخشند و زندگی بهتری را تجربه کنند. 

به عنوان یک مجموعه‌ مستقل و خصوصی، چشم‌انداز «سلامتپاد»، کمک به پرورش زنانی آگاه و توانمند، در عین پایبندی به ویژگی‌ها و نقش‌های طبیعی زنانه است. بر این مبنا در سال‌های گذشته، با تولید محتوای علمی، چندجانبه و تخصصی، در شبکه‌های اجتماعی، پا در این مسیر گذاشته و در تلاش است با تشویق چهره‌های اثرگذار به مشارکت در پروژه‌های آتی، دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

در همین راستا، آیین رونمایی کتاب «بهترین خودمان باشیم» با عنوان «خودت را بخوان» روز ۱۳ آبان ۹۸ در خانه‌ رویداد کارمان برگزار شد. در این رویداد که مریم شیرازی اجرای آن را برعهده داشت، چهره‌هایی نظیر احترام برومند، شقایق دهقان، الهه رضایی، علی جعفریه، سینا دادخواه، حسین وحدانی، شبنم رحمتی، مریم شبانی، مهسا حکمت و... حضور داشتند.

در این جلسه رونمایی مریم مشتاقی موسس و مدیر سلامت‌پاد و سرگروه هیئت مولفان کتاب «بهترین خودمان باشیم» ضمن معرفی خود، گفت: چندسال پیش پس از سال‌ها زندگی و تحصیل در انگلستان، برای سفری کوتاه به ایران آمدیم ولی دیگر نتوانستیم برگردیم و ماندیم. درست یادم نیست چرا ماندیم اما امروز از آن تصمیم بسیار خوشحالم. بعد از چندسال فعالیت‌های مختلف، تصمیم گرفتیم «سلامت‌پاد» را با هدف توانمندسازی جسم و بعد ذهن زنان راه‌اندازی کنیم. طی یک‌سال‌ونیم گذشته که کشور در بحران‌هایی بود و خیلی‌ها ناخوش‌احوال بودند، تیم ما برای خوش‌کردن حال مردم دست به تحقیقاتی زد که نتیجه‌اش آنقدر جالب‌بود که تصمیم گرفتیم آن را به‌عنوان تجربه قدرت ذهن با مردم سهیم شویم که حاصل آن کتاب «بهترین خودمان باشیم» شد. بی‌شک همه ما با آموزش و تمرین می‌توانیم به این‌که ذهن بهتری داشته باشیم کمک کنیم و در همین راستا امیدواریم به‌زودی بتوانیم آکادمی کار و زندگی سلامت‌پاد را تأسیس کنیم.

سعیده هادی، روانشناس، مشاور و مدرس دانشگاه علامه‌طباطبایی در توصیف «بهترین خودمان باشیم» گفت: وقتی این کتاب به من داده شد، درحالی که می‌خواستم فقط یک‌ساعت آن را تورق کنم، چهارساعت یک‌نفس همه آن را خواندم و به‌عنوان روانشناسی که ۲۰سال است کار درمان و تدریس در این حوزه داشته‌ام از این کتاب لذت بردم چون روی نکاتی دست گذاشته که جامعه ما به آن مبتلاست. مثل یک شوک روانی عمل می‌کند و مهارت‌های زیستن را در ما قوت می‌بخشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها